اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سرمایه‌گذاری در دریاچه اوان در اولویت پروژه‌های گردشگری باشد

معاون عمرانی استاندار قزوین: اجراى طرح‌هاى سرمایه‌گذارى بخش خصوصی در منطقۀ الموت و دریاچه اوان، در اولویت پروژه‌های گردشگری استان قزوین قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری در دریاچه اوان در اولویت پروژه‌های گردشگری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، على فرخزاد معاون امور عمرانى استاندار در جلسه بررسى طرح سرمایه‌گذارى دریاچه اوان که با حضور خزائلى مدیر کل میراث فرهنگى،گردشگرى و صنایع‌دستى استان، علیخانى رئیس ستاد سرمایه‌گذارى و نمایندگان ادارات کل منابع طبیعى، امور اراضى و محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: منطقۀ نمونه گردشگرى اوان به لحاظ گردشگری از اهمیت بسیارى برخوردار است و اجراى طرح‌هاى سرمایه‌گذارى بخش خصوصی این منطقه باید در اولویت پروژه‌های گردشگری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها علاوه بر توسعۀ گردشگری باید در راستای حفاظت از این منطقه باشد و ضرورى است مسؤولین ذیربط در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگى،گردشگرى و صنایع‌دستى استان نیز در این جلسه گفت: با شناسایی اراضی ملی در منطقۀ نمونۀ گردشگری اوان و همکاری ارگان‌های ذیربط و مردم محلی، عملیات اجرایی طرح جامع گردشگری منطقه با واگذاری فاز اول اراضی به سرمایه گذار منتخب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نحوه واگذارى اراضى ملى به سرمایه‌گذار برای ایجاد تأسیسات گردشگرى مطابق با طرح جامع مصوب و ساماندهى، مدیریت و بهره‌بردارى از حریم دریاچه اوان، نحوۀ تعامل با موضوعات مرتبط با محیط زیست و غیره از جمله موضوعاتى بود که در این جلسه مورد بررسى قرار گرفت.

گفتنی است دریاچه اوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین، در منطقه بکر الموت واقع شده و با توجه به جاذبه‌های طبیعی و ویژه این دریاچه در دل ارتفاعات البرز، می‌توان در توسعۀ گردشگری منطقه از ظرفیت فوق العاده آن بهره برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول