اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مصوبه دوفوریت شورای شهرشیراز بر نام‌گذاری یک خیابان قدیمی

یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با چند نطق پیش از دستور و چند طرح و لایحه همراه بود که در مهم‌ترین آن خیابان رو به روی آرامگاه حافظ، معروف به حافظیه پس از صد سال، به نام استاد محمدرضا شجریان تغییر نام داد.

مصوبه دوفوریت شورای شهرشیراز بر نام‌گذاری یک خیابان قدیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان فارس، این طرح دوفویتی توسط جمعی از اعضا به صحن شورا آورده شد و علی‌رغم مخالفت برخی اعضا مبنی بر اینکه این خیابان سالهاست به نام حافطیه معروف است و خیابان‌های دیگری نیز مناسب نام‌گذاری به نام استاد شجریان است، با رای موافق ده نفر به تصویب رسید.

اعضای موافق با توجیه اینکه به سبب تاثیرپذیری استاد شجریان از غزلیات حافظ شیرازی و اشعار عاشقانه سعدی در آثار موسیقیایی او و اهمیت مکتب ادبی شیراز در موسیقی سنتی معاصر مشهود بوده، به منظور قدردانی از سال‌ها خدمت ارزنده هنری او و نیز با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی مبنی بر نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان، خیابان روبروی آرامگاه حافظ حد فاصل چهارراه ادبیات تا چهارراه حافظیه را به نام گذر استاد محمدرضا شجریان معرفی کردند.

در این راستا شهرداری شیراز موظف شد تندیس استاد شجریان را ساخته و در محور حافظیه نصب کند.

منطق ادغام باغات قصردشت با شهرداری منطقه شش چیست؟

محمدتقی تذروی، عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامی‌داشت یادروز حضرت حافظ بر توجه به عدم هدررفت بیت‌المال تاکید کرد.
وی خطاب به شهردار شیراز گفت: برای نمونه سنگ‌فرش نمودن جلوی آرامگاه حافظ همچنان طرحی ناقص محسوب می‌شود که موجبات رضایتمندی را فراهم ننموده است و این در حالی است که شهرداری قصد سنگ فرش نمودن خیابان ارم را دارد و این سوال مطرح می‌شود که آیا اجرای این پروژه در شرایط کمبود بودجه و تنگنای اقتصادی توجیهی منطقی دارد؟

وی در ادامه با اشاره به موضوع باعات قصردشت تاکید کرد: آقای شهردار، مجموعه ستاد باغات که مصوبات لازم را داشته و براساس مطالعات و نیاز سنجی‌ها و کار کارشناسی و درجهت حفظ و صیانت از باغات شیراز به‌ویژه محدوده قصردشت راه‌اندازی شد، تا امروز با امکانات محدود به‌عنوان تنها متولی امر باغات کارنامه نسبی قابل قبولی داشته است، اما اکنون این سوال پیش می‌آید که بر اساس چه منطق و نگاه کارشناسانه‌ای حضرتعالی صرفا با ارسال یک نامه مجموعه را در منطق شش شهرداری ادغام و محدود نموده‌اید؟

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اکنون بیم آن می‌رود تا سودجویان با استفاده از تضعیف این مجموعه شروع به دست اندازی به باغات نمایند، لذا از شما تقاضا دارم تا با دقت بیشتری به این موضوع ورود کرده تا خدای ناکرده تصمیم شما موجبات تخریب و آسیب رساندن به ریه های تنفسی شهر نگردد.
وی در ادامه استاندار فارس را خطاب قرار داد و گفت: جناب آقای دکتر رحیمی ضمن تشکر از اقدامات اولیه،  فصل سرد دیگری از راه رسید و معضل گاز گویم همچنان حل نشده باقی مانده است . 

تذروی افزود: این معضل برای اهالی منطقه مشقات فراوانی را بدنبال داشته که با نجابت و حوصله چشم انتظار رفع آن هستند، اما در واقع قول‌ها و وعده‌ها همچنان جامه عمل نپوشیده‌اند و مردم منطقه نگرانند که یک زمستان دیگر را باید در شرایط سخت سپری کنند، لذا خواهشمندم تا این موضوع را با جدیت دنبال نموده و برای رفع آن اهتمام نمایید که موجبات رضایت الهی و مردم را به دنبال خواهد داشت.

وقتی الحاق صدرا به شیراز به حاشیه می‌رود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران اربعین حسینی و گرامی‌داشت یادروز حافظ، گفت: امروز، بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ است.  شمس الدین محمد حافظ، بزرگ‌ترین غزل‌سرای عرفانی ایران، یکی از نوابغ بزرگوار عالم انسانی است که در آغاز سده هشتم هجری در شیراز پا به عرصه وجود نهاد.

عبدالرزاق موسوی در ادامه اظهار داشت: اخیراً در فضای مجازی و به دنبال اظهار نظر برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موضوع الحاق شهرک صدرا و هم‌چنین سه روستای «گردخودن»، «سلطان آباد» و «اقبال آباد» شهر شیراز به این کلان‌شهر ،اظهار نظرهای متفاوتی نسبت به موضع وتصمیم شورا در این زمینه، شده است؛ لیکن لازم است، توضیح دهم که در مورد الحاق این دو مورد، تاکنون در شورای اسلامی شهر، هیچ‌گونه بحثی نشده است.

وی افزود: این شورا به دلیل اهمیت موضوع، الحاق سه روستا را به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر و هم‌چنین مرکز پژوهش‌های این شورا ارجاع داده است تا با بررسی تمامی جوانب و آثار اجتماعی، فرهنگی اقتصادی و شهرسازی آن، شورا نظر خود را در این زمینه اعلام و تصمیم لازم را اتخاذ نماید. موسوی گفت: بنابراین تاکنون در این شورا هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

از تصویب بازارچه‌های محصولات کشاورزی تا اختصاص سه قطعه در بهشت احمدی به ایثارگران

اجرای تصویب‌نامه هیأت وزیران درباره ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری طرح دیگری بود که پس از بررسی، با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال شد.

در ادامه طرح یک فوریتی اعضای شورای شهر شیراز درباره توسعه بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد ۲۰ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی گواهی شده  توسط شهرداری در سطح شهر ایجاد شود.

دیگر طرح اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اختصاص سه قطعه در بهشت احمدی به ایثارگران بود که هفته پیش یکبار در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت و به کمیسیون مربوطه بازگشت که امروز پس از بررسی دوباره به تصویب اعضا رسید.

همچنین در بررسی طرح کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز درباره ساماندهی مقطع عرضی محور کمربندی جنوبی شیراز حدفاصل تقاطع امام حسن مجتبی(ع) تا تقاطع نواب جهت احداث کندرو، رای موافق اعضا منتهی به تصویب شد.

به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده شد در صورت تصویب طرح تغییر مقطع عرضی کمربندی در شورای ترافیک استان و همکاری سایر ارگان‌های مربوطه بر اساس طرح مصوب اقدام کند.

در ادامه این جلسه طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا درباره الزام شهرداری به ارائه لایحه آئین‌نامه نحوه واگذاری فضاهای تبلیغات شهری نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید و شهرداری شیراز موظف شد ظرف مدت دو ماه نسبت به تقدیم لایحه اصلاح آیین‌نامه مدیریت واحد تبلیغات شهری و تابلوهای معرف موضوع مصوبه، اقدام کند.

شورای اسلامی شهر شیراز همچنین لایحه لغو مصوبه شماره ۱۱۶۲۱/ش الف د و مصوبه اصلاحی آن به شماره ۳۲۷۵۷/ش الف س بررسی و با رای موافق اعضا این دو مصوبه ملغی شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، حاجی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان به مناسبت روز تربیت‌بدنی و ورزش به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل پرداخت.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول