اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما اقدام کنند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از کسانی که از کرونا رهایی پیدا کردند درخواست داریم به شکرانه سلامت برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه کنند تا به روند درمان کمک کنیم.

بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما اقدام کنند

مجید زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت ذخیره خون مرکز انتقال خون استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و توصیه‌هایی که به مردم در راستای ماندن در منزل می‌شود، میزان اهدای خون تحت تأثیر قرار گرفته و تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کم شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تأکید بر اهمیت اهدای خون افزود: با توجه به اینکه هنوز هیچ جایگزینی برای خون ساخته نشده است، نیاز داریم انسان‎ها برای اهدای خون به همنوع خود کمک کنند؛ اتاق‌های عمل فعال است و بیماران تالاسمی نیاز به خون دارند و از مردم درخواست می‌کنیم برای اهدای خون مراجعه کنند تا بتوانیم به نحو شایسته نیاز مراکز درمانی را پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه در چند هفته اخیر شاهد افزایش بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان هستیم، گفت: یکی از مواردی که برای کمک به درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود، پلاسمای بهبودیافتگان است، با توجه به حجم زیاد درخواست استان‌ها ما نمی‌توانیم به طور کامل درخواست‌ها را پاسخ دهیم.

زینلی ادامه داد: از کسانی که از کرونا رهایی پیدا کردند درخواست داریم به شکرانه سلامت برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه کنند تا به روند درمان کمک کنیم و نیاز بیمارستان‌ها را رفع کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰۰ نفر اهداکننده پلاسما داشته‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه به صورت میانگین ۲۰ نفر برای اهدای پلاسما مراجعه می‌کنند اما درخواست بیمارستان‌ها برای دریافت پلاسما بیش از این است.

وی با بیان اینکه بهبودیافتگان از کرونا می‌توانند پس از ۲۸ روز ترخیص از بیمارستان نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند، عنوان کرد: بهبودیافتگان می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون خود به مرکز جامع انتقال خون میدان خواجو مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول