محسن ارجمندی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس به جزئیات اجرای طرح پیادهراه سازی خیابان مدرس اشاره کرد و اظهار داشت: فلسفه وجودی پیاده راهها نه صرفا عملکردهای فیزیکی و ارتباطی، تثبیت و تقویت برخی کاربریهای اقتصادی بلکه گسترش ارتباطات و تعاملات اجتماعی-فرهنگی و ایجاد مقیاس انسانی در عرصه عمومی است.
وی ادامه داد: پیاده راهها معابری با بالاترین حد نقش اجتماعی هستند و تأثیر مثبتی بر عابر پیاده به دلیل امنیت و آرامش فضاهای موجود در این پیادهراه و نیز کاهش آلودگی صوتی در نتیجه عدم وجود خودرو دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: طرح پیادهراه سازی خیابان مدرس در ۲ فاز؛ حد فاصل میدان آزادی تا چهارراه اجاق و چهارراه اجاق تا میدان انقلاب جمعا به طول یکهزار و ۸۰۰ متر اجرا خواهد شد.
ارجمندی اضافه کرد: مهندسین مشاوره مجری این طرح، با مطرح کردن سه سناریو به بررسی احداث پیادهراه در خیابان مدرس پرداختند که هفته گذشته در جلسه شورای ترافیک استان کرمانشاه اجرای این طرح با سناریو «احداث خط ویژه در محور وسط خیابان مدرس»تصویب شد.
وی با اشاره به مشخصات این سناریو، افزود: مساحت پیادهراه سازی که به صورت سنگفرش اجرا میشود، در ضلع غربی ۴ هزار و ۶۷۰ مترمربع و در ضلع شرقی ۵ هزار و ۸۰ مترمربع است که در این سناریو عرض مساحت پیادهراه سازی حد فاصله میدان آزادی تا چهارراه اجاق در ضلع غربی بین ۲.۴ تا ۳.۵ متر و در ضلع شرقی بین ۲.۷ تا ۳.۵ متر خواهد بود.
به گفته ارجمندی، برای این طرح آیتمهای منظر شهری، ایمنی، تخلیه و بارگیری مراکز تجاری و سهولت احداث پیش بینی شده است.
جانمایی ۶ ایستگاه اتوبوس در پیاده راه مدرس
وی تصریح کرد: برای خط ویژه خیابان مدرس ۶ ایستگاه اتوبوس جانمایی شده است که ایستگاه اول در حد فاصل کوچه لکها و مسجد زردویی، ایستگاه دوم حد فاصله پارکینگ شبانهروزی امام رضا و کوچه گمرک، ایستگاه سوم حد فاصل کوچه مسجد جامع و خیابان سبزه میدان، ایستگاه چهارم در مجاورت خیابان نواب، ایستگاه پنجم روبروی مسجد حاج شهباز خان و ایستگاه ششم قبل از تقاطع مطهری جانمایی شده و هر ایستگاه به صورت متناظر در ۲ سمت خیابان مدرس قرار خواهند گرفت.
معاون شهردار کرمانشاه به تشریح مراحل اجرای طرح پیاده راه مدرس پرداخت و گفت: در مرحله مقدماتی این طرح ابتدا اطلاع رسانیهای عمومی از ۱۵ روز قبل از تجهیز کارگاه شامل؛ اعلام محدودیت تردد وسایل نقلیه در محور مدرس حدفاصل میدان آزادی تا چهارراه اجاق و اعلام ساعت طرح و تعیین مسیرهای جایگزین انجام خواهد شد.
کارت تردد برای ساکنین محلههای حاشیه پیادهراه مدرس صادر میشود
ارجمندی افزود: در ادامه صدور کارت برای ساکنین کوچههای ضلع غربی محور مدرس، توضیح در مورد نحوه استفاده از پارکینگهای واقع در این محور، تعیین زمان تخلیه و بارگیری برای اصناف، اجرای راهبند متحرک در خیابانهای اصلی منتهی به خیابان مدرس، نصب علائم هشداردهنده و ایمنی ترافیک، پیشبینی برق برای ایستگاهها و سفارش و آمادهسازی نردهها، کفپوشها، مبلمان شهری و سیستم روشنایی قبل از تجهیز کارگاه صورت میگیرد.
وی اظهار داشت: در مرحله اول خط ویژه این طرح؛ ممنوعیت تردد برای وسایل نقلیه شخصی، جدولگذاری ضلع غربی از شمال به جنوب به روش کارتر طولی، احداث سکو در محل ایستگاههای ضلع غربی به طور همزمان، پیشبینی ایستگاههای موقت در ضلع غربی و استفاده از ایستگاههای موجود در جهت مخالف، احداث کانال، اجرای روسازی پیاده راه در ضلع غربی همزمان با نرده گذاری رفیوژ غربی اجرا خواهد شد.
ارجمندی ادامه داد: در مرحله دوم؛ احداث جدول ضلع شرقی از جنوب به شمال و همزمان اجرای سکوی ایستگاههای ضلع شرقی و در نظر گرفتن محل موقت ایستگاه برای ضلع شرقی با تابلوی راهنما، احداث کانال و اجرای روسازی پیاده راه در ضلع شرقی همزمان با رفیوژ شرقی خط ویژه انجام خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: در مرحله نهایی پس از اجرای جدول و نرده و تعیین محل سکوها؛ کامل شدن سرپناهها، نصب تجهیزات ترافیکی و خط کشیها و اجرای مبلمان شهری و روشنایی تقسیمبندی خیابان مدرس صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/پ