اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

2 میلیون و 880 هزار تن محصولات زراعی در استان قزوین تولید شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طی سال زراعی گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در اراضی کشاورزی این استان تولید شده است.

2 میلیون و 880  هزار تن محصولات زراعی در استان قزوین تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی سال زراعی گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در اراضی کشاورزی این استان تولید شده است، این میزان تولید محصولات زراعی از سطح ۲۸۱ هزار و ۷۹۷ هکتار اراضی کشاورزی تولید شده است.

وی اظهار کرد: از این میزان اراضی کشاورزی ۱۵۰ هزار و ۱۹۳ هکتار اراضی زراعی آبی و ۱۳۱هزار و ۶۰۴ هکتار اراضی زراعی دیم است.

خمسه انواع محصولات زراعی تولید شده در استان را گندم، جو، ذرت، کلزا، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی و علوفه‌ای ذکرکرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به اهمیت کشت محصولات زراعی در تأمین امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۸۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع غلات از سطح ۱۹۳ هزار و ۴۶۶ هکتار از مزارع کشاورزی استان برداشت شده است.

 این مسؤول اظهار داشت: همچنین طی سال زراعی گذشته ۱۷ هزار و ۸۳۵ تن حبوبات شامل عدس، نخود و لوبیا و غیره در سطح ۹ هزارو ۸۷۹ هکتار از مزارع کشاورزی تولید شد.

به گفته وی، طی مدت ذکر شده؛ ۶۴ هزار و ۹۵۷ تن انواع محصولات صنعتی شامل کلزا، چغندر قند، پنبه و آفتابگردان تولید شده است.

وی اضافه کرد: این میزان محصولات صنعتی از سطح ۷ هزار و ۴۰۱ هکتار اراضی کشاورزی برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به میزان تولید محصولات علوفه‌ای و اهمیت تولید این گونه محصولات زراعی در تأمین علوفه واحدهای دامی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی گذشته یک میلیون ۷۷۰ هزار تن انواع محصولات علوفه‌ای شامل یونجه، ذرت و غیره در سطح ۴۸ هزار و ۵۳۲ هکتار از مزارع کشاورزی استان تولید شده است.

به گفته خمسه؛ همچنین طی مدت یاد شده؛ ۱۲۸ هزار و ۵۲۳ تن انواع محصولات جالیزی از سطح ۳۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان برداشت شد.

وی یاد آور شد: در سال زراعی گذشته ۴۲۳ هزار و ۲۸۱ تن انواع سبزی و صیفی در استان تولید شده که این میزان محصول  از سطح ۷ هزار و ۸۱۰ هکتار  برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، میزان تولید محصولات زراعی در استان قزوین در سال زراعی 95-96،  2میلیون و 464 هزار و 902 تن و رتبۀ چهاردهم کشور بوده که این میزان در سال زراعی 97-98 به عدد 2 میلیون و 367 هزار و 948 تن و رتبۀ پانزدهم کشور رسیده است و باید دید رتبۀ قزوین در تولید محصولات زراعی در سال زراعی گذشته در کشور چه عددی خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول