اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

امروز ناگزیر هستیم درهای دانشگاه ها را به روی جامعه باز کنیم

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: پاسخ گویی اجتماعی دانشگاه ها سال ها است که از دانشگاه ها مطالبه می شود و محیط آنلاین فضای مناسبی برای پاسخ گویی است. امروز ناگزیر هستیم درهای دانشگاه ها را به روی جامعه باز کنیم.

امروز ناگزیر هستیم درهای دانشگاه ها را به روی جامعه باز کنیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اولین کنفرانس ملی آسیب‌ شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران با محوریت "تجربیات و چالش‌های استقرار یادگیری الکترونیکی" با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد.

نسرین نورشاهی رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در این همایش در سخنانی در باره محیط آنلاین و مجازی فضایی برای پاسخ گویی اجتماعی دانشگاه ها، اظهارداشت: این پاسخ گویی اجتماعی دانشگاه ها سال ها است که از دانشگاه ها مطالبه می شود و فرصت آموزش آنلاین فرصت مناسبی برای این موضوع است.

وی گفت: خط فقر در ایران ۱۰ میلیون تومان در ماه است که جای فکر دارد. ۷۰ درصد خانوارهای کارگری زیر خط فقر رفته اند. 

نورشاهی افزود: بحران های افسردگی و ناامیدی و اختلال در شکل سلامت جمعیت کشور همه از بحران های فقر است. 

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: در این شرایط است که نقش دانشگاه ها مورد پرسش قرار می گیرد.

وی گفت: کرونا علیرغم همه تهدیدها، فرصتی برای اعتبار اجتماعی دانشگاه است که دانشگاه با ورود به مسائل اجتماعی مشروعیت مورد تایید خود را بار دیگر تقویت کنند.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی افزود: مدت ها از باز شدن درهای دانشگاه صحبت شده است؛ امروز ناگزیر هستیم درهای دانشگاه ها را به روی جامعه باز کنیم.

*بررسی فرصت‌های  پاسخ‌گویی اجتماعی دانشگاه‌ها در میز آینده پژوهی آموزش عالی کشور

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تصریح کرد: در میز آینده پژوهی آموزش عالی کشور فرصت‌هایی را که دانشگاه‌ها می‌توانند برای پاسخ‌گویی اجتماعی داشته باشند بررسی کردیم که افزایش سطح شفافیت و گزارش دهی، احیای آموزش‌های غیررسمی دانشگاه، دانشجو محور شدن آموزش عالی، حمایت از زنان دارای مسئولیت، تعاملات اجتماعی دانشگاه‌ها با جامعه، تقویت علم، انتقال از پایتخت محوری دانشگاه به همه گستره سرزمینی، ترویج علم، تبدیل محیط مجازی به محیط جدی‌تر و در خدمت بودن دانشگاه سبز در توسعه پایدار بخشی از این مطالعات به شمار می‌رود.
وی با اشاره به دانشجومحور شدن آموزش عالی گفت: آموزش الکترونیکی قدرت ابتکار عمل بیشتری به جمعیت دانشجویی می‌دهد تا بخشی از اوقات و منابع آنها برای تردد در بین شهرها و در شهرها صرف نشود و هزینه‌های روانی درس خواندن را بهبود می‌بخشد و از زنانی که دارای مسئولیت‌های خانوادگی و مراقبت فرزند هستند حمایت می‌کند.
نورشاهی درباره تعاملات اجتماعی دانشگاه‌ها با جامعه عنوان کرد: الکترونیکی شدن آموزش عالی به شرط مدیریت صحیح می‌تواند با یکپارچگی نظام مدارک تحصیلی و صلاحیت‌ها و دروس و برنامه‌های استاندارد شرایط امکان برای همکاری دانشگاه‌ها، تشکیل اتحادیه‌های دانشگاهی را افزایش دهد که این امر باعث افزایش تعاملات بین گروهی در دانشگاه‌ها و حضور فعال‌تر اعضای هیات علمی دانشگاه در عرصه عمومی و پاسخ‌گویی به مسائل روز می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول