اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

کمپین پیراپزشکان در فارس من 3000 امضایی شد/ پی‌گیری در دستور کار

هزاران پیراپزشک با تشکیل کمپینی در «فارس من» خواستار تشکیل سازمان نظام پیراپزشکی شدند. مطالبه آنها در دستور کار برای پی‌گیری قرار دارد.

کمپین پیراپزشکان در فارس من 3000 امضایی شد/ پی‌گیری در دستور کار

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا عبدی پور هزاران نفر از مخاطبان با راه‌اندازی کمپینی در تاریخ  ۹ مهر در سامانه «فارس من» خواستار «تشکیل نظام پیراپزشکی» شدند. پویشی که در آن گروه‌های پیراپزشکی نظیر رادیولوژی، آزمایشگاهیان، پرتونگاری چند سالی است در پیچ و خم مسائل صنفی هستند. 

مطالبه‌ای که در آن کارشناسان رادیولوژی از شرایط دشوار کاری، کاهش حق اشعه، حقوق و مزایای کم، عدم صدور شماره نظام پیراپزشکی از سوی وزارت بهداشت انتقاد کردند. 

سردبیر ثبت‌کننده این سوژه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم نظام‌مند بودن پیراپزشکان و دخالت رشته‌های دیگر در این صنف، اظهار داشت: وزارت بهداشت به کارشناسان رادیولوژی از صدور مجوز شماره نظام راه‌اندازی مرکز تصویربرداری خودداری کرده و زمینه فعالیت این قشر را نظام‌مند نمی‌کند. این در حالی است که پزشکان عمومی، لیسانسه‌های مامایی و پزشکان توانبخشی به دلیل داشتن شماره نظام بدون برخورداری از حرفه، در این زمینه مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه با حضور افراد غیرمتخصص بر بالین بیمار در مراکز رادیولوژی، آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای  شاهد پرتوگیری نابجای بیماران و به دنبال آن خطرات احتمالی و خطاهای آزمایشگاهی هستیم که این اجحاف در حق بیمار است.

این مخاطب در پایان گفت: به دلیل نبود دبیرخانه و یا نهاد پیراپزشکی در کشور، مطالبات اعضای این صنف و برخی تخلفات مراکز پاراکلینیک پیگیری نشده است. امیدواریم وزارت بهداشت با ساماندهی پروانه نظام و توجه به جایگاه رادیولوژیست‌ها، رتبه‌های برتر این رشته را برای فعالیت در کلینیک‌ها و مراکز درمانی احیا کند.

لازم به ذکر است خبرنگاران همچنان در تلاش برای پیگیری این موضوع از سوی وزارت بهداشت و مسؤولین مربوطه هستند. 

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول