اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آدرس غلط به مردم ندهیم؛ راه حل مشکلات کشور در داخل است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بر خلاف آنچه که بعضی از جریانات ادعا می کنند؛ اقتصاد ایران نه گروگان برجام، نه در گرو انتخابات آمریکا و نه وابسته به اخم و لبخند اروپا است، بلکه راه حل مشکلات کشور در داخل است.

آدرس غلط به مردم ندهیم؛ راه حل مشکلات کشور در داخل است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه راه حل مشکلات در جنگ اقتصادی، نسخه شفابخش اعتماد به وعده الهی و باور به قدرت مردم است، اظهار داشت: در طول سالهایی که گذشت مقام رهبری در دیدارها و جلسات مختلف مشکلات و راهکارهای آن را به مسئولان بیان فرموده اند، بنابراین آنچه که از بیانات رهبر انقلاب بدست می آوریم؛ مشکلات اقتصادی کشور نسخه و علاج داخلی دارد.

امام جمعه تبریز بیکاری را یکی از مشکلات و معضلات اصلی کشور دانست و اضافه کرد: راه حل اصلی اشتغال در کشور تولید است اگر ما تولید را جدی بگیریم و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خوب عمل کنیم بیکاری از بین میرود. وی با بیان اینکه مشکل دوم کشور گرانی، بالا رفتن قیمت ها و مشکلات معیشتی است، گفت: برای حل این مشکل باید از نگهداری غیرمتعارف جنس ها در انبارها جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر وعده هایی که برای ساخت مسکن داده شده بود باید عملیاتی شود، گفت: مشکل اقتصادی دیگر ما مشکل مسکن است که عمده هزینه خانوارها صرف آن میشود و در دولت های گذشته کارهای ارزشمندی در این رابطه انجام شد و الان هم باید به وعده هایی که در حوزه مسکن داده شده عمل شود.

امام جمعه تبریز کاهش ارزش پول ملی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و راهکار آن را مقابله با توطئه امنیتی سیاسی دانست و گفت: قابل قبول نیست قیمت خودرویی که تا دیروز زیر ۱۰ ، ۲۰ میلیون بود یک دفعه به بالای ۱۴۰ میلیون صعود کند. وی با تاکید بر تکمیل طرح های نیمه تمام، هدایت نقدینگی به سمت تولید، ایجاد تسهیلات به سرمایه گذاران و حمایت بانک از صاحبان سرمایه گفت: کمبود سرمایه در کشور مشکل دیگر اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم جلوگیری از واردات بی رویه و ترویج مصرف کالای داخلی را راهکاری برای رفع موانع تحقق شعار سال دانست و ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در بعد اقتصاد کمبود قطعات یدکی در کشور است، که با سفارش به مراکز تحقیق و پژوهش و قطعه ساز موجود در کشور و نزدیک کردن ارتباط صنعت با دانشگاه ها برای تحقیق و پژوهش از راهکارهای آن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ساختار ناکارآمد اقتصادی در کشور را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و گفت:  باید ساختار بودجه و نظام بانکی را در کشور اصلاح کنیم.

امام جمعه تبریز یکی از خیانت های صد سال گذشته رژیم سابق را وابسته کردن اقتصاد کشور به نفت عنوان کرد و گفت: معدن یکی از مواردی است که میتواند جایگزین نفت باشد و اقتصاد را از تک محصولی نجات داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان در دانشگاه تبریز گفت: با وجود مشکلات اقتصادی کارهای ارزشمند و نوآورانه ای در این شرکت ها توسط جوانان انجام گرفته است که باید رسانه ملی جهت تقویت و تداوم کارهای پژوهشگرانه آن را به جوانان و آحاد مردم معرفی کند.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول