اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۶ هزار مستمری بگیر در شهرقدس/ افزایش حقوق مستمری بگیران پرداخت شد

رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی شهرستان قدس از پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: با الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای و حذف دفترچه‌های درمانی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید و دریافت خدمات نیست و به زودی نسخه‌های پزشکی نیز به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

۱۶ هزار مستمری بگیر در شهرقدس/ افزایش حقوق مستمری بگیران پرداخت شد

خبرگزاری فارس از شهرقدس: تعداد کل بیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در شهرستان قدس ۶۰ هزار نفر است و با توجه به تراکم بالای جمعیتی در این منطقه راه‌اندازی شعبه دوم اقماری برای ارائه خدمات به بیمه شدگان ضروری و لازم به نظر می‌رسد؛ با تغییر رویکرد سازمان و الکترونیکی شدن خدمات تأمین اجتماعی که دیگر نیاز به مراجعه حضوری به شعبات نیست و با استفاده از روش‌های گوناگون که در سامانه سازمان اطلاع رسانی شده است، می‌توان از خدمات مختلف بیمه تأمین اجتماعی استفاده کرد.  

حذف دفترچه‌های درمانی و تجویز نسخه‌های الکترونیکی

داوود ابراهیمی رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس با اعلام این خبر اظهار کرد: دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی قرار بود تا پاییز حذف شود اما با توجه به شرایط ویژه‌ای که ویروس کرونا ایجاد کرده، پیش‌بینی می‌شود تا ایام دهه فجر یا زودتر از آن زمان، دفترچه‌های کاغذی حذف شود. 

وی با اشاره به اینکه هر ماه به طور میانگین حدود ۱۰ هزار دفترچه بیمه چاپ و برای حدود ۱۹ هزار دفترچه تمدید اعتبار صورت می‌گرفته است، گفت: با حذف دفترچه‌های کاغذی دیگر نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان و تمدید مهر اعتباری و ایستادن در صف نیست و نیمی از ازدحام جمعیت در کارگزاری‌های بیمه کاهش یافته است. 

رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی شهرستان قدس یادآور شد: با توجه به تراکم بالای جمعیتی در شهرستان قدس قرار بود شعبه دوم اقماری در میدان امام حسین(ع) برای ارائه خدمات بیمه‌ای راه‌اندازی شود که با الکترونیکی شدن خدمات دیگر نیازی به راه‌اندازی شعبه جدید نیست و در نتیجه ازدحام جمعیت در کارگزاری کمتر خواهد شد. 

ابراهیمی ادامه داد: بیمه شدگان با استفاده از کارت ملی می‌توانند خدمات درمانی خود را انجام داده همچنین انعقاد قرارداد با پزشکان برای نسخه‌های الکترونیکی در حال انجام است. به علاوه، الکترونیکی کردن هزینه‌های دندانپزشکی، عینک و موارد فوتی از سوی سازمان در حال انجام است که تا پایان سال نیز به اتمام می‌رسد. 

پرداخت افزایش مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران

وی با اشاره به وجود ۱۶ هزار پرونده مستمری بگیر در شهرستان قدس گفت: با توجه به انواع مشکلات و اعتبارات موجود، مبالغ افزایش مابه التفاوت حقوق به حساب مستمری بگیران از سوی سازمان تأمین اجتماعی در کل کشور واریز شده که این مبلغ با توجه به میزان سابقه بیمه آن‌ها بوده است. 

رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی شهرستان قدس تصریح کرد: هرماه این مبلغ به حقوق بازنشستگان واریز می‌شود و میزان افزایش حقوق با توجه به میزان سابقه بیمه افراد بوده که از سوی سازمان در اجرای طرح متناسب سازی انجام گرفته است. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول