اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حضور هنرمندان در مراسم خاکسپاری مرحوم شجریان/ همایون شجریان: اعتبار ما از شما مردم است

پسر زنده یاد شجریان در مراسم خاکسپاری آن مرحوم گفت: ما آرامش و اعتبار خود را از شما مردم می‌گیریم، سبب همه صبر و شکیبایی ما شما هستید. امروز هزاردستان موسیقی ایران را به خاک سپردیم.

حضور هنرمندان در مراسم خاکسپاری مرحوم شجریان/ همایون شجریان: اعتبار ما از شما مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیکر محمدرضا شجریان صبح امروز با حضور جمعی از علاقه‌مندان به وی، هنرمندان و بازیگران و مسؤولان فرهنگی هنری در مشهد به خاک سپرده شد.

فرزند مرحوم شجریان نیز در این مراسم که در آرامگاه فردوسی برگزار شد، با بیان اینکه امروز هزاردستان موسیقی ایران را به خاک سپردیم، اظهار کرد: ما آرامش و اعتبار خود را از شما مردم می‌گیریم، سبب همه صبر و شکیبایی ما شما هستید و از همه تشکر می‌کنم که با همه سختی‌های موجود در مراسم تشییع و تدفین مرحوم شجریان شرکت کردید.

همایون شجریان با اشاره به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و با بیان اینکه چنانچه این امکان وجود داشت، تعداد بیشتری از مردم می‌توانستند در این مراسم شرکت کنند، ادامه داد: من به دستان شما بوسه می‌زنم.

مرحوم شجریان فراتر از آواز و هنر ایران بود

در ادامه مدیرعامل خانه موسیقی اظهار کرد: مرحوم شجریان فراتر از آواز و هنر ایران بود.

امیررضا نوربخش با بیان اینکه فکر نمی‌کردم به این زودی‌ها بزرگ‌مرد تاریخ هنر و موسیقی ایران در این مکان آرام گیرد، ادامه داد: درخصوص شجریان چه می‌توان گفت، چراکه همه او را به خوبی می‌شناسند. 

وی با بیان اینکه باید فقدان مرحوم شجریان را به یکدیگر تسلیت گوییم، اضافه کرد: مرحوم شجریان از ایران هم فراتر بود و به تمام فارسی‌زبانان تعلق داشت.

یکی از نکات مراسم امروز، جابجای مکان تدفین مرحوم شجریان بود که با درخواست خانواده وی از جوار مزار اخوان ثالث به موقعیت دیگری در کنار موزه مقبره فردوسی منتقل شد. 

زنده یاد محمدرضا شجریان روز پنجشنبه 17 مهرماه پس از تحمل چهارسال بیماری، در سن 80 سالگی درگذشت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول