اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بحران کم‌آبی و لزوم احداث هر چه سریعتر سد تنگ سرخ یاسوج

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پرآب کشور است اما همه ساله مردم با کمبود آب مواجه هستند که می‌طلبد سد تنگ سرخ هر چه سریعتر احداث و به بهره‌برداری برسد.

بحران کم‌آبی و لزوم احداث هر چه سریعتر سد تنگ سرخ یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ۱۰ درصد آب کشور یکی از مناطق پرآب به شمار می‌رود اما کهگیلویه و بویراحمد فقط عنوان استان پرآب کشور را یدک می‌کشد و در فصل گرم سال فریاد عطش مردم بلند می‌شوند.

مردم اکثر مناطق کهگیلویه و بویراحمد در همه فصول خصوصا فصل گرم سال با مشکل کمبود آب مواجه هستند به نحوی که با تانکر به آنها آب‌رسانی می‌شود و این یعنی استان دارای ۱۰ درصد منابع آب کشور با بحران کم‌آبی مواجه است.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به رفع بحران بی‌آبی، ذخیره‌سازی منابع آب با توجه به بارش‌های خوب استان کمک کرد احداث سد است. سد تنگ سرخ یکی از سدهایی که با همین هدف کلنگ‌زنی شد اما با گذشت سال‌ها فقط ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به نظر می‌رسد احداث این سد چند سال به طول انجامد.

اما معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند احداث سد تنگ سرخ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء متولی این طرح به مانند سابق به تعهدات خود عمل می‌کند.

عزیز فیلی به نتیجه رسیدن این طرح را نیازمند همت همه مسئولان دانست و عنوان کرد: قرارگاه خاتم تاکنون با تمام امکانات برای رفع محرومیت انجام وظیفه کرده است.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد هم معارضات محلی و دولتی را سد بزرگ پیش‌روی این طرح عمرانی دانست و گفت: تنگ سرخ یکی از پروژه‌های حیاتی استان است و برای بهره‌برداری هر چه سریعتر این پروژه با توجه به وضعیت کشور نیازمند همکاری مسئولان هستیم.

وی تصریح کرد: برای رفع معارضات سد استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع کند چرا که تکمیل و بهره‌برداری از سد تنگ سرخ می‌تواند تحول چشم‌گیری در تامین آب شهرهای یاسوج و شیراز ایجاد کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول