اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جشنواره ملی «نجم» در یزد برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی یزد از برگزاری جشنواره کشوری نجم با محوریت هسته‌های مسئله محور در این استان خبر داد.

جشنواره ملی «نجم» در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج دانشجویی استان، علی‌پورمیرزایی، با اشاره به نقش جوانان و به ویژه قشر دانشجو در توسعه همه جانبه کشور، اظهار کرد: ایجاد نهضت مسئله محوری از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان بسیج دانشجویی برای جلب مشارکت جوانان در حل مسائل مختلف جامعه است.

وی افزود: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون تقویت نهضت مسئله محوری و زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی بیش از پیش جوانان در حل مسائل جامعه تاکنون اقدامات فرهنگی و تبیینی مختلفی انجام شده که برگزاری جشنواره نجم از جمله آنهاست.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در یزد، شکل‌گیری حلقه‌های میانی بسیج دانشجویی از سال گذشته را از جمله اقدامات حائز اهمیت در این استان دانست و بیان کرد: گفتمان‌سازی نهضت مسئله محوری بین دانشجویان، مهمترین هدف در تشکیل حلقه‌های میانی بسیج دانشجویی است.

پورمیرزایی معرفی دستاوردهای هسته‌های مسئله محور در دانشگاه‌های استان را از جمله اهداف برگزاری جشنواره نجم عنوان کرد و گفت: سال گذشته اولین جشنواره نجم با حضور چهار هزار و 500 نفر از دانشجویان استان در یزد برگزار شد.

وی تصریح کرد: امسال هم بسیج دانشجویی استان یزد قصد دارد جشنواره نجم را به عنوان محفلی برای معرفی دستاوردهای هسته‌های مسئله محور قرار داده و هسته‌های فعال در این حوزه را شناسایی و ساماندهی کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد کمک به ارتقا و تقویت هسته‌های فعال دانشجویی و الگوسازی برای نسل جوان را رویکرد جدی این سازمان برای ورود تخصصی به حل مسائل کشور دانست و بیان کرد: بر این اساس هسته‌هایی که توسط جوانان، دانشجویان، طلاب و حتی فارغ التحصیلان حول مسائل مختلف تشکیل شده و توانسته‌اند به خروجی یا ایده ارزیابی شده دست پیداکنند، شناسایی و حمایت می‌شوند.

پورمیرزایی خاطرنشان کرد: جشنواره نجم، امسال در هفته اول آذرماه مصادف با هفته بسیج و سالگرد تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در محل سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره در پنج پنل‌تخصصی«پژوهش،نوآوری‌وفناوری»، «گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری»، «تربیت،آموزش و تشکیلات‌سازی»، «فرهنگ،هنر،رسانه» و پنل «خدمات اجتماعی» برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی یزد افزود: گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری و هسته‌هایی که در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی فعال هستند نیز می‌توانند دستاوردهای خود را در این دوره جشنواره ارائه دهند.

پورمیرزایی در پایان خاطرنشان کرد: همه جوانان دغدغه‌مند و نقش‌آفرین، دانشجویان، طلاب و گروه‌های مردمی می‌توانند از این فرصت استفاده لازم را برده و هسته خود را با مراجعه به آدرس سایت جشنواره به نشانی www.najmfestival.ir ثبت و وارد فرآیند ارزیابی کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول