اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سفر رهبری به خراسان شمالی نقطه عطف اتحاد امت با ولایت بود

سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی نقطه عطف دیگری در پیوند امت با ولایت بود و روحانیون شاخص اهل تسنن در این استان حضور مردم را برهم زننده نقشه‌های دشمنان علیه اتحاد اقوام ملت توصیف کرده و میثاقی مجدد با آرمان‌های نظام بیان کردند.

سفر رهبری به خراسان شمالی نقطه عطف اتحاد امت با ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد؛ شماری از علماء و روحانیون شاخص اهل تسنن استان در گفتگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک (۱۹ مهر) سالروز ورود حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به خراسان شمالی اظهار داشتند: سفر تاریخی معظم له موجب وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین استان، وفاداری بیشتر مردم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی، تأکید بر ادامه راه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی و راه امام راحل و رهبری شد.

استقبال از رهبری نمایش اتحاد ملی در خراسان شمالی بود

حاج خالمحمد آخوند سرفراز، کارشناس مسائل دینی در حوزه اهل سنت خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: سفر ایشان به این خطه از میهن برکات معنوی و مادی زیادی به همراه داشت و هنوز هم بسیاری از اعتباراتی که مقام معظم رهبری برای توسعه این استان تخصیص دادند، جذب نشده و برکات مادی و معنوی سفر رهبر عزیزمان برای مردم این خطه هنوز هم مشهود است.

مدیر حوزه علمیه هدایتی کلاته ابریشم راز و جرگلان خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ نمایشی بود از یک همگرایی و همدلی و یکپارچگی که اعم از مرد، زن، پیر و جوان، استاد، دانشجو، طلبه، بازاری، کشاورز، دامدار و ... متشکل از کرمانج، ترک، ترکمن، فارس، تات و... همچون یک خانواده برگرد پدری حکیم گرد آمدند و رنگین‌کمان اتحاد ملی را در خراسان شمالی به نمایش گذاشتند.

وی بیان داشت: در این راستا هرساله مردم این استان روز تاریخی و پر خیروبرکت ۱۹ مهر سال ۹۱ را به همان عظمت شور و شعور مردمی، با تجدید پیمان با رهبری و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، گرامی می‌دارند، فلذا علمای اهل تسنن خراسان شمالی نیز هرگز برکات و خیر کثیر این سفر معنوی مقام معظم رهبری را فراموش نخواهند کرد.

عالم دینی اهل سنت استان تصریح کرد: وحدت و انسجام مردم شیعه و سنی در این استان همواره زبانزد خاص و عام بوده است و ناگفته نماند که در ۱۹ مهر ۱۳۹۱، بار دیگر این یکپارچگی در خراسان شمالی تجلی پیدا کرد و این انسجام تمامی توطئه‌ها و نیرنگ‌های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در نطفه خفه کرد.

توسعه و پیشرفت در خراسان شمالی با حضور رهبر انقلاب میسر شد

گلدی آخوند کمالی مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان نیز ضمن تبریک فرارسیدن ۱۹ مهر بر مردم شهیدپرور خراسان شمالی گفت: ۱۹ مهر را هرگز فراموش نخواهیم کرد، روزی که یادآور شور و حال وصف‌ناشدنی مردم ولایتمدار خراسان شمالی در آستانه دیدار یار که پس از سال‌ها چشم‌انتظاری سرانجام به ثمر نشست، آرزوی بزرگ و دیرینه دیار گنجینه معرفت‌ها، رنگ واقعیت گرفت و با قدوم پر خیروبرکت رهبری، پاییز استان را به بهار دل‌نشین و فراموش‌نشدنی تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همه دشمنان و بدخواهان ثابت‌شده که نمی‌توانند از موضع تفرقه‌افکنی مذهبی وارد شوند و اهالی خراسان شمالی نیز در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی؛ آخرین امیدهای واهی دشمنان را به ناامیدی تبدیل کردند.

روحانی شاخص اهل سنت استان ابراز داشت: آنگاه‌که بحث رهبری و ولایت است، شیعه و سنی پای به‌پای هم حرکت می‌کنند و همه آن‌ها نیز می‌دانند که آنچه سبب شده تا در سال‌های گذشته مسلمانان در برخی زمینه‌ها ضربه بخورند، عدم اتحاد کافی و وجود تفرقه در میان آن‌ها بوده فلذا در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ مردم ولایی خراسان شمالی ثابت نمودند که بین آن‌ها اتحاد کاملی برقرار است و همواره گوش به‌فرمان رهبر خود آماده جان‌فشانی درراه اسلام هستند.

آخوند کمالی گفت: اقدامات مهمی که در جهت توسعه و پیشرفت استان انجام‌شده همگی به برکت سفر رهبر عزیزمان به خراسان شمالی بوده و اگر معظم له به این استان سفر نمی‌داشتند؛ ما هرگز شاهد توسعه و پیشرفت این استان نبودیم که در این زمینه باید بیش‌ازپیش قدردان الطاف و محبت رهبری به مردم این منطقه باشیم.

اتحاد ملت مانند خراسان شمالی نقشه‌های دشمنان را برهم می‌زند

آتاآخوند داوری امام‌جمعه اهل سنت مسجد خاتم‌الانبیاء نیز در ادامه اظهار داشت: وقتی‌که رهبرمان به استان ما سفر کردند، اهل سنت و ترکمن‌ها با تمام ذوق و شوق فراوان به استقبال ایشان به سمت فرودگاه رفتند و هرگز آن روز مبارک فراموش نمی‌شود زیرا ازدحام جمعیت به دشمنان این انقلاب ثابت کرد که مردم برای همیشه پشتیبان امام خامنه‌ای هستند.

وی بیان داشت: ما امروز به آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب اعلام می‌کنیم که دیگر توطئه‌های آنان در کشور ما اثری ندارد و این اتحاد ملت این کشور و به‌خصوص خراسان شمالی تمامی نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

آخوند داوری گفت: از مردم فهیم استان درخواست داریم که هرگز به دشمنان اجازه دخالت در امور کشورشان را ندهند و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری سعادتمند شوند.

گزارش: بهنام وحیدی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول