اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پوشش بیمه‌ای و تأمین شغل مهم‌ترین مشکلات ملی‌پوشان

ملی‌پوش کشتی فرنگی گفت: از مسؤولان انتظار داریم نسبت به پوشش بیمه‌ای و تأمین شغل ملی‌پوشان برنامه‌ریزی کنند تا این قشر که تعدادشان هم زیاد نیست، بدون دغدغه به تمرینات و مسابقات بپردازند.

پوشش بیمه‌ای و تأمین شغل مهم‌ترین مشکلات ملی‌پوشان

پژمان پشتام ملی‌پوش کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با برگزاری مسابقات جهانی کشتی اظهار کرد: اتحادیه جهانی کشتی براساس جلساتی که طی روزهای گذشته تشکیل داده و باتوجه به شرایط موجود و افزایش شیوع کرونا برای برگزاری رقابت‌های جهانی در تاریخ‌های از پیش تعیین شده تصمیم گیری خواهد کرد. 

وی گفت: در صورتی که تصمیم فیلا بر برگزاری مسابقات باشد باید کم‌کم اردوهای پنج روزه و یک هفته‌ای را شروع کنیم و با انجام تمرین‌ها به شرایط قبلی برگردیم.

ملی‌پوش کشتی فرنگی بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا حدود هشت ماه است که به صورت انفرادی تمرین می‌کنیم و کمتر روی تشک کشتی می‌رویم در این مدت نیز چندین بار قرار بود مسابقات داخلی برگزار شود که به خاطر موج اول و دوم کرونا کنسل شد.

پشتام با اشاره به اینکه تنها منبع درآمد کشتی‌گیران از لیگ است، افزود: وزارت ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا با برگزاری مسابقات لیگ موافقت کرده‌اند تا از نظر مالی درآمدی برای کشتی‌گیران تزریق شود و همچنین بتوانیم کم‌کم  به شرایط قبل برگردیم و برای شرکت در مسابقات داخلی و خارجی آماده شویم.

وی با اشاره به مشکلات ورزشکاران و به ویژه کشتی‌گیران تصریح کرد: کسی که خودش را به تیم ملی یک رشته سنگین مثل کشتی می‌رساند قطعاً شرایط خود را به گونه‌ای فراهم کرده که بتواند در این رشته ورزش کند اما در ادامه نیز نیاز به توجه و حمایت مسؤولان و مدیران ورزشی دارد تا بتواند بدون دغدغه به تمرینات ورزشی بپردازد.

این ملی پوش اذعان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما عدم پوشش بیمه‌ای است که باعث بی‌انگیزگی ورزشکاران می‌شود در گذشته نیز طرح پوشش بیمه برای ورزشکاران مطرح شده بود اما موافقت نشد.

پشتام با بیان اینکه تأمین شغل یکی دیگر از دغدغه‌های ورزشکاران است، گفت: یک کشتی‌گیر که تا آخر عمر نمی‌تواند به ورزش حرفه‌ای بپردازد و از هر زمانی که ورزش نکند هیچ درآمدی ندارد لذا انتظار داریم مسؤولان برای تأمین شغل این قشر که تعدادشان هم زیاد نیست، برنامه‌ریزی کنند تا ورزشکاران بتوانند بدون دغدغه به تمرینات و مسابقات حرفه‌ای بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه تمایل جوانان برای پرداختن به ورزش‌های حرفه‌ای کم شده است، خاطرنشان کرد: جوانان وقتی شرایط زندگی ورزشکاران و قهرمانان و عدم حمایت مسؤولان را می‌بینند نسبت به این ورزش‌ها بی‌انگیزه می‌شوند لذا اگر شرایط امثال ما مناسب و رضایت‌بخش باشد جوانان و نوجوانان نیز به سمت ورزش‌های حرفه‌ای رو می‌آورند.

ملی پوش کشتی فرنگی در پایان تأکید کرد: مسؤولان باید نسبت به تبلیغات برای پیوستن جوانان به انواع ورزش‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و برای این منظور لازم است شرایط حمایتی و زیرساختی از جمله فراهم کردن فضای تمرینی مناسب برای ورزشکار فراهم شود تا جوانان با انگیزه و علاقه به انواع رشته‌های ورزشی بپردازند. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول