اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رشادت‌ها و فداکاری‌های عشایر ستودنی است

امام‌جمعه فیروزآباد گفت: ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های عشایر هم پیش از انقلاب و هم در دوران پس از انقلاب ستودنی است.

رشادت‌ها و فداکاری‌های عشایر ستودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به گرامیداشت روز روستا و عشایر اظهار داشت: عشایر و روستا از دیرباز منشأ تولید و مهد اصالت و فرهنگ غنی بوده است.

وی افزود: در دنیای امروز این سکونتگاه‌های انسانی به عنوان خط مقدم تأمین امنیت غذایی و جلوگیری از تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی به رسمیت شناخته شده‌اند.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: مسیر توسعه، پیشرفت و شکوفایی کشور از روستا‌ها و عشایر می‌گذرد و تا زمانی که توسعه روستایی و عشایری و تلاش برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر آن در اولویت قرار نگیرد، حصول توسعه اقتصادی پایدار و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در عرصه اقتصاد دشوار خواهد بود.

هاشمی زاده اضافه کرد: ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های عشایر چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب ستودنی است.

وی بیان داشت: رشادت‌های عشایر را در جنگ تحمیلی و مبارزه با شاه ستمگر پهلوی پیش از انقلاب فراموش نخواهم کرد و با درود به روان پاک شهدای عشایر، این عزیزان را اسطوره‌های مقاومت، ایستادگی، در مقابل دشمنان دین و ملت میدانم

امام‌جمعه فیروزآباد فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آمریکا در چنگال عقاب‌های عراقی است، اظهار داشت: این روزها آمریکا با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده که از یک‌سو جنگ قدرت در داخل، میان دولت و ملت بوده که اکثر ایالت‌های آمریکا را درگیر این جنگ داخلی نموده و از سوی دیگر به خطر افتادن اقتدار نظامی و امنیتی آمریکا در غرب آسیا به ویژه در عراق و کشورهای دیگر از جمله این مشکلات است.

هاشمی زاده گفت: در عراق بعد از بمباران مراکز نظامی هشت شعبی عراق، صدها هزار جوان عراقی که بیشتر خود را فرزندان سردار سلیمانی و ابومهدی می‌دانند و معتقد به مبانی دینی هستند در تمامی نقاطی که آمریکایی‌ها حضور دارند شبانه‌روز با انواع سلاح‌های سبک و خمپاره‌انداز امنیت جانی و روانی را از نیروهای نظامی آمریکا گرفته و ضربات کوبنده را به آنان وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این خود نشانه تصمیم جدی عراقی‌ها برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از کشورشان می‌باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: در مقطع کنونی یا آمریکا باید برای ماندن تلاش کند و یا اینکه باید از عراق خارج شود.

هاشمی زاده افزود: روزی خواهد رسید که آمریکایی‌ها فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و عاجزانه از منطقه و عراق خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: این است سرنوشت یک قدرت بزرگ که به واسطه بی‌رحمی‌ها، زورگویی‌ها و بدعهدی‌ها این‌چنین به دست فرصت‌های خوب مظلومین می‌افتند و از بین می‌روند.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به انتخابات و افشای چهره زشت دموکراسی و قانونمند بودن اضافه کرد: از مناظرات ترامپ و رقیب او دو نامزد حزب جمهوری و دموکرات این نتیجه به دست می‌آید که تصمیم‌گیرندگان سیاسی در آمریکا توان مدیریت جهانی را ندارند و حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی خود نوعی فریب افکار عمومی بوده و می‌باشد.

هاشمی زاده بیان داشت: از نحوه برخورد دو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا معلوم می‌شود که این مردم نیستند که تصمیم می‌گیرند بلکه دو حزب سیاسی مسن دموکرات و جمهوری‌خواه هستند که سیاست‌های کلی داخلی و خارجی آمریکا را جابجا می‌کنند.

وی اظهار داشت: مناظرات تلویزیونی این دو نامزد در واقع یک دیدگاه سیاسی دو حزب نیست بلکه محاکمه آمریکا و رفتار نامعقول سران گذشته و فعلی آمریکایی با دنیای دیروز و امروز است و این نوعی آگاهی و بصیرت دولت‌ها و ملت‌های جهان بوده که بدانند در آمریکا چه می‌گذرد.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری با اشاره هفته وقف در ۲۷ صفر، گفت: بنیانگذار فرهنگ وقف در اسلام شخص رسول اکرم است که بعد از رسول خدا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب و پس از آن امامان معصوم بوده و هستند.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: مسئله وقت در اسلام یک مسئله بسیار مهم اقتصادی و اجتماعی بوده و هست و پیامبر اسلام هفت نوع باغ پرثمر را وقف می‌کند و تولیت آن را بعد از رسول خدا به عهده زهرای اطهر گذاشتند.

وی بیان کرد: این باغ‌های هفتگانه در مالکیت یک ثروتمند یهودی بود به نام مخیریق یهودی که ایشان با ظهور اسلام به اسلام گرویده و یهودیان را به اسلام دعوت می‌کند.

امام‌جمعه فیروزآباد افزود: وقف یک مسئله مهم که به‌کارگیری آن مراکز فرهنگی ما تقویت می‌شود و در بعد اجتماعی به فقرا، مستمندان و عزاداری‌ها به نحو احسنت می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول