اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تاشکند» میزبان دادستان‌های کل کشورهای همسود

سی‌اُمین نشست شورای هماهنگی دادستان‌های کل کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع به ریاست ازبکستان برگزار شد.

«تاشکند» میزبان دادستان‌های کل کشورهای همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سی‌اُمین نشست شورای هماهنگی دادستان‌های کل کشورهای جامعه مستقل مشترک المنافع به صورت ویدیویی به ریاست ازبکستان برگزار شد.

«نگمت الله یولداش اف» دادستان کل ازبکستان ریاست این نشست را بر عهده داشت.  

«ویکتور محموداف» دبیر شورای امنیت وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان در مراسم افتتاحیه این نشست پیام تبریک «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور را برای شرکت کنندگان مراسم قرائت کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در پیام تبریک خود به شرکت کنندگان تاکید کرد شورای هماهنگی دادستان‌های کل در تکمیل سیستم نیروهای انتظامی جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع همچنان به عنوان یک ساختار مهم بشمار می‌آید.

وی افزود: اقدامات متقابل در اجرای برنامه‌های مشترک مبارزه با بزهکاری و تشدید بیش از پیش همکاری‌های بین سازمانی در چارچوب کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در این پیام خاطرنشان کرد: تصمیمات به تصویب رسیده در پایان این نشست سطح همکاری‌های دادستان‌های کشورها را در مبارزه با بزهکاری در کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در زمینه تحکیم نظم قانونی و همچنین حمایت از حقوق و آزادی شهروندان افزایش می‌دهد.    

در این نشست تاکید شد که تصمیمات تصویب رسیده با توجه به تجربیات کسب شده در شرایط پاندمی کرونا در تامین امنیت، مبارزه با جرایم سازمان یافته، حمایت از حقوق و منافع کارآفرینان فعال در جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع از اهمیت بسیاری برخوردار است.   

همچنین در این نشست اعلام شد که نشست بعدی دادستان‌های کل کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در سال 2021 میلادی در قزاقستان برگزار خواهد شد.  

جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان در این اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

گفتنی است که بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول