اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«مسکو» میزبان رایزنی سیاسی نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه

مقامات نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه در چارچوب مشاوره‌های سیاسی دو کشور در شهر مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

«مسکو» میزبان رایزنی سیاسی نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی روسیه در شهر مسکو مشاوره سیاسی نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و روسیه برگزار شد.

ریاست طرف تاجیکی در این نشست را «مظفر حسین زاده» معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و طرف روسی را «آندرئی رودنکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه بر عهده داشتند.

در جریان این نشست وضعیت و چشم انداز توسعه مناسبات هم‌پیمانی دو کشور بررسی و در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک تبادل نظر صورت گرفت.

طرفین در بخش دیگری بر اهمیت اجرای سیستماتیک توافقنامه های به دست آمده بین سران تاجیکستان و روسیه با هدف تعمیق بیشتر و تقویت همکاری های متقابل سودمند بین دو کشور دوست تاکید کردند.

طی این مذاکرات همچنین بر ضرورت استفاده وسیع از پتانسیل پارلمان های دو کشور، سازماندهی سفر هیئت های پارلمانی و برگزاری همایش های بین پارلمانی تاکید شد.

دو جانب در پایان این رایزنی از همکاری موثر دو کشور در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای از قبیل سازمان ملل متحد، جامعه همسود، سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار رضایت کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول