اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معضل معیشت در مهدهای کودک فیروزکوه/ پرستاران کودک تحت نظارت هیچ نهادی نیستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه با اشاره به مشکلات معیشتی مهدهای کودک پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: پرستاران درخانه تحت نظارت هیچ سازمان یا نهادی نیستند.

معضل معیشت در مهدهای کودک فیروزکوه/ پرستاران کودک تحت نظارت هیچ نهادی نیستند

علی اصغر عموزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار فارس در فیروزکوه اظهارکرد: بعد از شیوع ویروس کرونا، در شهرستان فیروزکوه در مهدهای کودک، ما دچار بحران شدیم زیرا مهدهای ما در شهرستان تعطیل شدند و غالب این مهدها هم استیجاری بودند و علاوه بر اینها اشخاصی که در مهدها هم کار می‌کردند دچار ضررها و زیان‌های بسیاری شدند.

وی افزود: چرا که در هر مهد کودک حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از جمله مربی، خدمه و آشپز در حال فعالیت بودندکه با شیوع کرونا این عزیزان از کار بیکار شدند و ما نیز دستورالعملی مبنی بر بخشیدن اجاره مکان‌های مهدکودک‌ها داشتیم اما با توجه به اینکه غالب مالکین مکان این مهدهای کودک اشخاص حقیقی بودند اجاره خود را نبخشیدند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه بیان داشت: با توجه به ناآشنایی مردم با این بیماری کرونا انتظار می‌رفت که این بیماری در مدت کوتاهی تمام شود اما این اتفاق نیفتاد و تعطیلی‌ها افزایش یافت و همچنین خانواده‌ها هم میل و رغبتی برای بردن بچه‌ها به مهد نداشتند و به همین جهت خیلی از والدین به خصوص مادران شاغل به خاطر نگهداری و مراقبت از کودک خود مجبور به ترک شغل خود شدند.

عمو زاده گفت: اما نکته جالب توجه استفاده خیلی از خانواده‌ها از شخصی بوده که به عنوان پرستار در خانه می‌آوردند و با توجه به اینکه این اشخاص تحت نظارت هیچ سازمان یا نهادی نیستند و هیچ گونه مجوز و تاییدیه‌ای ندارند و پیوسته در حال رفت و آمد هم هستند امکان انتقال بیماری به کودک و خانواده را نیز دارند.

وی ادامه داد: بعد از مدتی ستاد ملی کرونا و دستور بازگشایی مهدهای کودک را با شیوه نامه بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر کردند اما متاسفانه تعداد خانواده‌هایی که مراجعه کردند به مهدها برای نگهداری کودک بسیار کم بود و در نتیجه بسیاری از مهدهای ما از ۱۰ یا ۱۵ مربی به تعداد ۳ الی ۴ مربی رسیدند اما ما خوشبختانه در ارتباط با خسارت های ناشی از پسا کرونا توانستیم با همکاری فرمانداری فیروزکوه وامی را در اختیار مهدهای کودک قرار دهیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: به این صورت که به ازای هر نیرویی که بیمه اش قطع نشده باشد و حقوقش پرداخت شده باشد ۱۶ میلیون تومان وام در اختیار این مهدهای کودک قرار گیرد اما این راهکار نیز راهکار طولانی مدتی برای حمایت از مهدهای کودک نمی باشد زیرا مهدها ملزم به بازپرداخت این وام‌ها هستند و با توجه به اینکه خانواده‌ها به مهدها مراجعه نمی کنند در بازپرداخت این وام ها به مشکل می‌خورد و ما شاهد مهدهای کودک بدون بچه هستیم.

عمو زاده تصریح کرد: یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای آموزش کودکان در مهدهای کودک و پیش دبستانی آموزش از راه دور و به صورت مجازی و برخط می‌باشد که اجرا می‌شود و بیشتر آموزش در زمان کرونا در حوزه آموزش مجازی بوده مخصوصاً در مقطع پیش دبستانی بارگذاری مطالب و فعالیت‌ها برای مربی انجام می‌شود که از شبکه‌ها و پیام رسان‌های بومی برای این مسئله بهره می‌گیریم و در صورت لزوم ارتباط مستقیم مربی با کودک حداکثر تا ۳۵ دقیقه باشد.

وی در پایان عنوان کرد: دستورالعملی که در مورد برنامه‌های آموزشی مهدها از طریق معاونت امور اجتماعی استان تهران در ۱۲ بند دستور برای ما ارسال شده که ما برای مهد کودک‌ها برای حوزه آموزشی فرستادیم.

انتهای  پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول