اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ادامه بحران در قرقیزستان؛ احزاب سیاسی به اجماع نرسیده‌اند

پس از 3 روز از ابطال نتایج پارلمانی در قرقیزستان همچنان در این کشور آشوب و هرج و مرج وجود دارد و نمایندگان احزاب سیاسی برای انتخاب نخست وزیر موقت به اجماع نرسیده‌اند.

ادامه بحران در قرقیزستان؛ احزاب سیاسی به اجماع نرسیده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، بعد از لغو نتایج انتخابات پارلمانی با درخواست اکثریت احزاب سیاسی اوضاع  قرقیزستان عملا تغییر نکرد و  با اینکه حضور رئیس جمهور و پارلمان مشروعیت دارند اما دولتی در این کشور فعال نیست.

همچنین شوراهای هماهنگی ایجاد شده از احزاب سیاسی هیچ تصمیم قابل توجهی اتخاذ نکرده اند. هر روز نهادهای نامشروع جدید ظاهر می‌شوند که می خواهند  قدرت را به دست خود بگیرند و این موضوع باعث تشدید ناامنی در قرقیزستان شده است.

قاعده چنین شده است که هر کس تعداد طرفداران  بیشتری دارد حق با آنها است، شکاف در جامعه هم در پایتخت و هم در مناطق هر روز در حال افزایش است. 

پس از شورش های بیشکک بیش از هزار نفر به مراکز پزشکی برای درمان مراجعه کرده اند.

وظیفه اصلی احزاب سیاسی در حال حاضر بازگشت فوری به عرصه حقوقی و برقراری نظم در کشور است. علیرغم انتقادات فراوان در حال حاضر فقط  پارلمان و رئیس جمهور مشروعیت دارد که تا به حال نتوانستند اوضاع کشور را آرام کنند.

 روز گذشته نیز جلسه غیر علنی 40 نماینده پارلمان برای بررسی انتصاب نخست وزیری و استیضاح رئیس جمهور برگزار شده بود اما آنها به نتیجه  ای نرسیدند. چرا که بعضی اعضای پارلمانی از امضای استیضاح منصرف شدند یا به سادگی به این نشست نیامدند.

شایان ذکر است که برای استیضاح سورونبای جین بیک اف رئیس جمهور فعلی قرقیزستان بایستی 60 نماینده پارلمانی تصمیم بگیرند که تاکنون نمایندگان به این اجماع نرسیده اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول