اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پایه‌گذاری تمدن اسلامی نیازمند نگاه فرا ملی حوزه‌های علمیه است

مسوول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر قرار است انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند، باید حوزه‌های علمیه کشور نگاه فرا ملی داشته باشند

پایه‌گذاری تمدن اسلامی نیازمند نگاه فرا ملی حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام حسینی کوهساری امروز در نشست شناخت و ظرفیت‌های بین الملل شیراز گفت: مهدویت، هدف والای شیعه و یک آرمان جهانی است پس در شرایط فعلی، بین المللی شدن حوزه‌های علمیه برای رقابت با رقبای ادیانی و فرا ادیانی باید به عنوان نیازی اساسی مورد نظر باشد.

حجت الاسلام حسینی کوهساری بیان کرد: اگر قرار است، انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند، باید حوزه‌های علمیه کشور نگاه فرا ملی داشته باشند.

مسول مرکز ارتباطات و‌ بین الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بین المللی بودن فقط به یادگیری زبان خارجی نیست، افزود: همه طلبه‌ها و مدیران حوزه‌های علمیه باید نگاه جهان‌شمول داشته باشند تا بتوانند بسیاری از شبهات و‌ سئوالات جوانان  ریشه از خارج دارد را پاسخ بدهند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری بیان کرد: نحوه تدریس و مقاله در حوزه‌ها باید طوری شود که در مجامع بین المللی و در بین ادیان و مذاهب مختلف تأثیرگذار باشد.

وی گفت: بین المللی کردن حوزه‌ها به معنای هدر رفت سرمایه‌های حوزه نیست چرا که عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند برای طلاب، هویت‌بخش باشد.
 
 مدیر حوزه‌های علمیه فارس نیز در این نشست گفت: استان فارس به ویژه شهر شیر ظرفیت‌های مذهبی و دینی ویژه‌ای برای فعالیت در عرصه بین‌الملل دارد.

 حجت الاسلام استوار میمندی افزود: از این ظرفیت‌ها می‌توان استفاده کرد و ضمن معرفی بیشتر مکتب تشیع در عرصه بین الملل به صدور انقلاب اسلامی هم پرداخت.

 وی گفت: در گام اول انقلاب، مکتب تشیع به خوبی به دنیا معرفی شد و در گام دوم انقلاب باید به صدور انقلاب اسلامی بیشتر از قبل اهمیت داده شود و حوزه‌های علمیه فارس می‌توانند در این امر نقش موثری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن فقط ویژه یک کشور نیست، آرمان‌های انقلاب اسلامی برای همه عالم است و خاستگاه اصلی آن مراکز حوزه علمیه هستند.

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: استان فارس با دارا بودن اماکن مذهبی، باستانی، زیارتی و گردشگری یکی از قطب‌های جذب گردشگر است و این فرصتی مغتنم برای حوزه‌های علمیه فارس است.

وی بیان کرد: حضور بسیاری از استان فارسی‌ها در کشور‌های حوزه خلیج فارس، تبدیل شیراز به قطب گردشگری سلامت و توریسم درمانی و حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های شیراز فرصتی است تا معارف دینی، ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و آرمان‌های انقلاب به کمک حوزه‌های علمیه فارس به نقاط دیگر دنیا منتقل شود.

حجت الاسلام استوار میمندی با بیان اینکه مدارس علمیه شیراز از مدارس علمیه قدیمی در کشور هستند، گفت: از مدارس علمیه منصوریه، محمودیه و مدرسه خان انسان‌های بزرگی پرورش یافتند و در عرصه بین الملل شناخته شده هستند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول