اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزیش مراکز افق کشور به ۱۰۰۰ واحد

به گفته مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تا پایان امسال تعداد مرکز افق در بقاع متبرکه کشور به یک هزار واحد افزایش پیدا می‌کند.

افزیش مراکز افق کشور به ۱۰۰۰ واحد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نوروز پور عصر امروز در سفر یک‌روزه به گیلان با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه بقاع متبرکه راه‌اندازی مراکز افق است، اظهار کرد: در سال ۹۸، ۲۰۰ مرکز افق در بقاع متبرکه راه‌اندازی شد و امسال با راه‌اندازی ۸۰۰ مرکز دیگر، تعداد این مراکز افق به یک هزار واحد افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مراکز افق، مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هستند که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه توسط آن انجام می‌شود، افزود: درگذشته مراکز فرهنگی را در بقاع متبرکه داشتیم اما خدمات اجتماعی به دستور حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان به این مأموریت‌ها اضافه شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر توجه بقاع متبرکه به حل معضلات اجتماعی گفت: هر بقعه برای تبدیل به قطب فرهنگی باید معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی محیط پیرامونی بقعه را  شناسایی کرده و برای کاهش آن آسیب‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

نوروز پور با بیان اینکه امسال مراکز افق خوب درخشیدند، افزود: در بحث سیل در لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان مراکز افق خیلی فعال بودند و در کمک به زلزله‌زدگان و مقابله با کرونا از میدان‌هایی بود که مراکز افق خوب عمل کردند.

وی با اشاره به تعطیلی بقاع متبرکه در ایام کرونا تصریح کرد: با شیوع کرونا، بقاع متبرکه به‌ظاهر بسته شدند اما فعالیت اجتماعی این اماکن مقدس تعطیل نشد و خدمات به مردم مانند ضدعفونی معابر در شهرها و روستا و توزیع ارزاق و ملزومات بهداشتی انجام شد، ۲۱۷ امام‌زاده در سراسر کشور تولید ماسک داشتند که ۱۵ میلیون قطعه ماسک تولید و توزیع شد و تولید این ماسک‌ها تا زمانی که نیاز باشد ادامه دارد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی، گفت: ۲۵۰ هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا در سراسر شناسایی شدند و تاکنون چهار مرحله به همت مراکز افق بین این خانواده‌ها بسته‌های ارزاق توزیع‌شده و در دهه آخر صفر هم‌بسته کمک معیشتی به این عزیزان تقدیم می‌شود.

نوروز پور با بیان اینکه امسال هیئت‌های مذهبی شاخص در بقاع متبرکه و در آستان امام زادگان مستقر شدند، افزود: با این طرح، فضای باز بیش از ۵۰۰ بقعه متبرکه در اختیار هیئت‌های مذهبی گذاشته شد و مراسم مذهبی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا کردند.

وی از تخصیص پنج شماره کارت برای امامزادگان خبر داد و بیان کرد: تا پیش‌ازاین خیرین و زائران برای اهدای نذورات باید به آستان امام زادگان مراجعه می‌کردند که اکنون و با توجه به شرایط حساس کشور ازنظر شیوع کرونا این مشکل برطرف شده است.

به گفته مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دوره‌های آموزشی هیئت‌امنای بقاع متبرکه هم که هرساله به‌صورت حضوری در مشهد مقدس و مراکز استان‌ها انجام می‌شد، به‌صورت غیرحضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، بازدید از امامزادگان ماچیان رودسر، آستان سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه، امام‌زاده اسحاق و ابراهیم شفت و امامزاده هاشم رشت از برنامه‌های سفر یک‌روزه حجت‌الاسلام نوروز پور بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول