اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش بستری‌شدگان کرونایی در سمنان طی هفته‌های آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: در هفته‌های آینده به‌احتمال فراوان شاهد افزایش بستری‌ها با علائم مثبت ابتلا به کرونا ویروس در استان سمنان خواهیم بود.

افزایش بستری‌شدگان کرونایی در سمنان طی هفته‌های آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: به‌طور ناگهانی در چند روز گذشته شاهد افزایش ابتلا اقشار مردم به کرونا ویروس در مناطق تحت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستیم.

وی اضافه کرد: با اتخاذ رویکردهای جدید، روند بیماریابی در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: نمونه‌گیری از مراکزی که تجمع در آن مناطق قابل‌توجه است، افزایش می‌یابد و در هفته‌های آینده به‌احتمال فراوان شاهد افزایش بستری‌ها با علائم مثبت ابتلا به کرونا ویروس در استان سمنان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: روند گردش ویروس در استان سمنان شدت یافته است و هفته‌های بدی از حیث ابتلا و یا بستری اقشار مردم استان به کرونا ویروس را شاهد خواهیم بود.

دانایی تصریح کرد: تاکنون بر اساس آمار ۲۸۱ نفر براثر ابتلا به کرونا ویروس در مناطق مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان جان خود را از دست دادند.

وی عنوان کرد: از هم‌اکنون در صورت افزایش ابتلا اقشار مردم به کرونا ویروس، برای راه‌اندازی تخت‌های جدید بیمارستانی تدابیری اندیشیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و گزارش‌هایی وجود دارد که باوجود بیانات رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس، اما آیین‌های سوگواری به‌صورت رسمی و غیررسمی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی از نقاط استان سمنان در حال برگزاری است.

دانایی با بیان اینکه باید جلوی هرگونه مراسم و گردهمایی که بدون دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود را گرفت، خاطرنشان کرد: تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت تمام از سوی اقشار مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی که با مجوز پزشک، ابتلا به کرونا ویروس شدنشان تأیید شده یا مشکوک به کرونا هستند، باید ۱۴ روز قرنطینه شوند و از حضور در ادارات منع شوند و مدیران برای مجوز مرخصی استعلاجی این کارکنان دولت اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول