اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

90 درصد هدف‌‌های صادراتی زنجان محقق شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تاکنون ۹۰ درصد هدف‌گذاری صادراتی استان در نیمه اول امسال محقق شده که اگر مشکلات کرونا نبود، درصد صادرات استان افزایش می‌یافت.

90 درصد هدف‌‌های صادراتی زنجان محقق شد

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده صادرات استان در بخش صنایع معدنی در قالب شمش روی است، متاسفانه با بسته بودن مرز ترکیه در نیمه اول سال واحدها به مشکل خوردند و بازگشت ارز حاصل از صادرات و واردات، با مشکلات بسیاری مواجه شد.

وی افزود: تاکنون ۹۰ درصد هدف‌گذاری صادراتی استان در نیمه اول امسال محقق شده که پیش‌بینی می‌شود اگر این مشکلات نبود، استان می‌توانست صادرات بالایی را ثبت کند.

فغفوری عنوان کرد: هم اکنون از 220 میلیون دلار پیش‌بینی شده برای صادرات استان در سال جاری، 100 میلیون دلار محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: در گمرک استان همه واردات در حوزه مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید است و طی سال‌های اخیر با بهره‌برداری از واحدهای جدید، صادرات نیز مربوط به کالاهای ساخته ‌شده و یا نیمه‌ ساخته است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف کشور در استان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه تعداد بافندگان و نیز ثبت نقش‌های متنوع، این استان به عنوان پایلوت کشوری برای صادرات فرش انتخاب شد.

فغفوری درباره میزان سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان گفت: در ابتدای سال 93 حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان بود، 2 هزار و 500 میلیارد تومان بود که با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای جدید در سال‌های اخیر، این میزان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی می‌شود با افتتاح‌های آتی این شاخص تا پایان سال از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان بگذرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: استان در گذشته رتبه ۱۸ را در رتبه‌بندی حجم ‌سرمایه‌گذاری داشت که حال این مهم به رتبه ۱۲ رسیده و نشان از آن دارد که توسعه استان بر محور توسعه صنعتی بوده و استان توانسته زنجیره تولید را در بخش نساجی، فولاد و سنگ‌های تزئینی تکمیل کند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول