اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مهارت‌آموزی کلید اشتغال‌زایی است/ نگاه کارآفرینی در دامغان تقویت می‌شود

سرپرست دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان گفت: کلید اشتغال، مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی بوده و این امر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کاملاً ملموس و قابل رؤیت است.

مهارت‌آموزی کلید اشتغال‌زایی است/ نگاه کارآفرینی در دامغان تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مظاهر خیرخواهان صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان با امام جمعه دامغان، ضمن معرفی دانشکده، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های آموزشی، علمی و.... آن ارائه کرد.

او با اشاره به تأسیس این دانشکده در سال 1380 گفت: هم‌اکنون این مجموعه در رشته‌های مهندسی تکنولوژی تأسیسات حرارتی و برودتی، مهندسی ماشین‌های کشاورزی، مهندسی تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات آی.سی.تی گرایش مدیریت آی.سی.تی، کاردانی نصب و تعمیر آسانسور و پله‌برقی، کاردانی مکانیک تأسیسات تهویه، کاردانی فناوری تولیدات باغی، کاردانی جوشکاری، کاردانی فناوری پرورش دام، کاردانی پرورش طیور، مکانیک ماشین‌های کشاورزی و کاردانی تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر در حال ارائه خدمت به جوانان این مرزوبوم است.

او گفت: آموزش‌های مهارتی امروزه نقش مهم و ارزشمندی در ایجاد فرصت‌های شغلی دارد؛ چراکه این آموزش‌ها علاج بیکاری و همتی اثربخش برای رسیدن به شغل است.

سرپرست دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان افزود: این نوع آموزش‌ها در هریک از بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات برای مهارت‌آموزان فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند.

خیرخواهان ادامه داد: کلید اشتغال، مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی بوده و این امر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کاملاً ملموس و قابل رؤیت است.

امام جمعه دامغان هم ضمن معرفی اجمالی شهرستان دامغان، با استقبال از فعالیت‌های دانشکده در امر مهارت‌آموزی و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در توسعه آینده کشور به‌خصوص در بخش تولید و اشتغال، آمادگی خود را در راستای ارتقای هر چه بیشتر در رشد و بالندگی دانشکده کشاورزی پسران امیرآباد دامغان اعلام کرد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تنها دانشگاه دولتی مهارتی استان بوده که تحصیل در این دانشگاه رایگان است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان دارای چهار دانشکده که دو دانشکده در سمنان و دو دانشکده در شهرستان‌های شاهرود و امیرآباد دامغان است و در مجموع با چهار هزار دانشجو و 500 عضو هیأت علمی و استاد حق‌التدریس خدمت ارائه می‌کند.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول