اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راهکارهای کاهش وزن/ هیچ راه چاره سریع برای چاقی وجود ندارد

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: هیچ راه چاره سریع برای چاقی وجود ندارد، کاهش وزن به زمان و تعهد نیاز دارد.

راهکارهای کاهش وزن/ هیچ راه چاره سریع برای چاقی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در حالی وارد هشتمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران شدیم که دغدغه کاهش وزن همچنان به نگرانی اصلی تبدیل شده است.

قرنطینه خانگی و کاهش تحرک موجب افزایش نگرانی در ارتباط با چاقی در استان چاق کشور شده که رتبه نخست چاقی را در کشور دارد که در این زمینه سمیه صمدی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در اجرا رژیم کاهش وزن، داشتن کاهش وزن سالم است؛ برای کاهش وزن، انرژی‌ای که از غذا دریافت می‌شود  باید کمتر از انرژی استفاده شده باشد.

وی افزود: در واقع باید کمتر غذا بخورید و بیشتر حرکت کنید و برای رسیدن به وزن سالم اهداف واقعی برای خودتان قرار دهید؛ حتی مقدار کم کاهش وزن می‌تواند دارای مزایای سلامتی قابل توجهی برای افراد باشد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه داشتن وزن سالم به افراد در مسیر رسیدن به آینده‌ای سالم کمک می‌کند، اضافه کرد: کاهش وزن باید به تدریج اتفاق بیفتد و وقتی به وزن سالم رسیدید با تغییر سبک زندگی وزن خود را حفظ کرده تا دوباره این وزن بازیابی نشود.

صمدی ادامه داد: در واقع کاهش وزن معقول باید به‌عنوان تغییر کلی در شیوه زندگی مشاهده شود که شامل رژیم غذایی سالم و متعادل و انجام فعالیت‌های فیزیکی فراوان است.

وی تصریح کرد: باید سعی شود غذای سرخ کرده نوشیدنی‌های شیرین و کیک و دسر را در رژیم خود محدود کرده و این موارد را به عنوان غذاهای گاه به گاه که در مقادیر اندک خورده شده نه به صورت روزمره درنظر گرفته شود.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه باید سعی شود سبزی‌های زیادی باید مصرف شود، بیان کرد: دست‌کم پنج وعده در طول روز باید سعی شود و انواع کم چرب محصولات لبنی را انتخاب کنید.

صمدی ادامه داد: یادتان باشد افرادی که فعالیت بدنی منظم را با یک برنامه غذایی سالم ترکیب کرده، در کاهش وزن موفق‌تر عمل می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بزرگسالان باید سعی کنند روزانه فعال باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت جسمی باعث کمک به حفظ وزن سالم برای شما می‌شود؛ چرا که موجب افزایش میزان انرژی بدن افراد شده و عضلات را اضافه کرده و به حفظ متابولیسم و حفظ کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: اگر به فعالیت بدنی عادت ندارید به تدریج تا ۱۵۰ دقیقه فعالیت در یک هفته با شدت متوسط در هفته تنظیم کنید؛ یک نوع فعالیت بدنی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید یا سعی کنید با یک دوست فعالیت کنید و از یکدیگر برای ایجاد انگیزه کمک گرفته شود و یا تلاش کنید فعالیت فیزیکی را بخشی از کارهای روزمره خود ازجمله پیاده‌روی تا محل کار قرار دهید.

صمدی با تاکید بر اینکه رویکردهای مختلفی برای کاهش وزن در افراد مختلف وجود دارد، خاطرنشان کرد: سعی شود با مشورت با یک مشاور تغدیه یک برنامه کاهش وزن را پیدا کنید که برای شما مفید بوده و به شما در رسیدن به وزن سالم یاری کند.

وی با اعلام اینکه یادتان باشد هیچ راه چاره سریع برای رفع چاقی وجود ندارد، افزود: کاهش وزن به زمان و تعهد نیاز دارد، حتی کاهش پنج درصد از وزن هم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی را به طور عمده‌ای کاهش دهد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در پایان گفت: در حالت ایده‌آل بهتر است با سالم غذا خوردن و ورزش منظم و حفظ این امر در طول زندگی از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول