اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فردیس پائین ترین سرانه درمانی و آموزشی کشور را دارد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان فردیس کمترین سرانه درمانی استان و کشور را دارد و این نشان کم کاری و ضعف مسؤولان و مدیران شهری و استانی بوده است.

فردیس پائین ترین سرانه درمانی و آموزشی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا  عصر سه شنبه در حاشیه صحن علنی شورای اسلامی شهر فردیس، با بیان اینکه مسئولیت‌ها امانتی است در دست نمایندگان مردم، بیان کرد: اعتماد مردم، فرصت مسؤولیت و اموال شهر و کشور امانتی است که به عنوان بیت المال از سوی مردم در اختیار نمایندگان قرار گرفته  است و باید برای هزینه کرد هریک از آن‌ها در مقابل مردم پاسخگو باشیم. 

وی با بیان اینکه گاهی اجرای پروژه ها با  ارزیابی دقیق علمی، و اعتباری بدون  پیوست دقیق زیست محیطی و غیره انجام می شود، خاطر نشان کرد: در وضع قوانین در مجلس و یا تصویب مصوبات در شورا باید نفع عامه مردم در نظر گرفته شود و نه منافع شخصی و گروهی زودگذر که در آینده عواقب اجرای آن گریبانگیر مردم شود.

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدامات نمایندگان مردم نباید بر اساس ریل گذاری برای استمرار حضور در دور بعدی مجلس یا شورا  باشد، خاطر نشان کرد: در اولویت قرار دادن منفعت عامه مردم در عملکرد نمایندگان آن‌ها در مجلس یا شورای اسلامی، جواز حضور آن‌ها در دور بعد خواهد بود؛ چرا که مردم بهترین داوران برای قضاوت عملکرد مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه تصمیمات شورایی باید مبتنی بر مبانی اسلامی باشد، گفت: تضاد منافع باید کنار گذاشته شود و شورا باید در انتصابات  خود نهایت دقت را داشته باشد. زیبنده  شورای شهر فردیس انتصاب  چند شهردار در یک دوره نیست. تصمیمات شورایی باید مبتنی بر مبانی اسلامی و منفعت عامه باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه  تصمیمات شورا باید با شفافیت اعلام شود، بیان کرد:  وقتی مبانی انتخاب درست نباشد، اعلام تصمیمات به صورت شفاف امکانپذیر نیست.‌ اگر نیت پذیرش مسؤولیت، خدمت به مردم باشد، اعلام لیست اموال به هنگام ورود و در پایان مسئولیت به راحتی صورت می‌گیرد.‌ باید با مردم صادقانه صحبت کنیم؛ نه اینکه با شعار شفافیت مردم را به بیراهه بکشانیم.

وی به میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: در مرحله اول انتخابات مجلس در استان البرز، میزان مشارکت مردم ۲۵ درصد و در مرحله دوم ۳درصد بوده است که کاهش مشارکت مردم به عنوان یک آسیب باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.‌ به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی مردم به نظام علاقه دارند اما از عملکرد مسؤولان در حوزه های مختلف گله مند هستند که  باید  این مشکل حل شود. مردم عملکرد مسؤولان را بررسی می‌کنند و ایراد از جایی شروع می‌شود که ما با ادعای مذهبی و انقلابی بودن وارد مسؤولیت می شویم اما مردم عملکرد ما را برعکس آن می‌بینند و اعتمادشان از دست می‌رود. مردم باید صداقت را در رفتار و عملکرد مسؤولان ببینند و دوباره اعتماد کنند.

نماینده مردم البرز با اشاره به برخی مشکلات البرز و فردیس، گفت: البرز در حوزه بهداشت و درمان شرایط خوبی ندارد و دارای رتبه ۲۶ کشوری است. در استان سرانه تخت بیمارستانی برای هر ۱۰ هزار نفر، یک تخت است و  فردیس نیز کمترین سرانه در استان را دارد. سرانه آموزشی در البرز یکی از فاجعه بار ترین سرانه هاست و در سرانه ورزشی نیز  وضعیت خوبی نداریم.

وی رفع مشکلات مردم را نیازمند همکاری و هم افزایی مسؤولان دانست و افزود: پایین بودن شاخص سرانه ها در استان نشانه کم کاری ما مسئولان است. ما باید صدای مردم باشیم و مشکلات آن‌ها را مرتفع کنیم و  این نیاز به هم افزایی دارد.

عباسی همچنین گفت: فردیس از مشکلات فراوانی رنج می برد که من به عنوان نماینده مردم، تمام توانم را برای کمک به پیگیری و رفع مشکلات مردم به کار خواهم گرفت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول