به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، در روزهای اخیر احداث جاده جدید از الیگودرز به سمت استان خوزستان آن هم از مسیر کوهستانی موجب نگرانی برخی شهروندان شده بود که مبادا این جاده موجب آسیب رسانده به منابع طبیعی و محیط زیست شود.
در عین حال برخی افراد از طبقه عادی شهروندان نیز این گلایه را به گوش خبرنگار فارس رساندند و همین موضوع باعث شد برای بررسی دقیق موضوع به سراغ مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در لرستان برویم.
سیامک کیانی در مورد ضرورت احداث این مسیر به خبرنگار فارس گفت: ببینید، هیچ راهی بدون ضرورت احداث نمیشود، از طرفی کشور نیاز به راههای ارتباطی جدید دارد.
وی به اهداف و مزایای احداث این طرح اشاره کرد و افزود: کوتاه شدن ۲۲۰ کیلومتر ارتباط مرکز ایران به خوزستان، ایجاد راه دسترسی تعداد زیادی از روستاهای بزنوید تا لیروک از جمله مزایای احداث این جاده است.
کیانی افزود: کریدور و راه اصلی الیگودرز به مسجد سلیمان به طول 280 کیلومتر در صورت احداث میتواند به عنوان کریدور ارتباطی جنوب و جنوب غرب کشور به مرکز و پایتخت کشور عمل کند.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در استان لرستان گفت: بین دو شهر مهم استان خوزستان و لرستان یعنی الیگودرز و مسجد سلیمان، رشته کوههای زاگرس قرار گرفته، وجود رشته کوه زاگرس و بالطبع توپوگرافی کوهستانی و خشن منطقه، از احداث راه در این مناطق جلوگیری کرده است که این مساله مشکلات متعددی برای مردمان این مناطق به وجود
آورده و باعث ناتوانی مدیریت بحران در این مناطق شده است.
کیانی با بیان اینکه مسیر فعلی الیگودرز به مسجد سلیمان به طول ۴۷۰ کیلومتر است که با احداث مسیر جدید حدود ۱۹۰ کیلومتر از طول مسیر کاسته میشود.
وی اما در پاسخ به برخی گلایهها مبنی بر بی توجهی به جادههای مرگ در این مسیر توضیح داد: همانطور که میدانید جادههای روستایی در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای است و جزو وظایف ما تعریف نشده است.
انتهای پیام/ ۸۵۰۲۵