اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

هشت طرح اشتغال و ۴۰ واحد مسکن روستایی در قزوین به بهره برداری رسید

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: همزمان با افتتاح طرح های اشتغال و مسکن روستایی، هشت طرح اشتغال زایی و ۴۰ واحد مسکن روستایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان قزوین به بهره برداری رسید.

هشت طرح اشتغال و ۴۰ واحد مسکن روستایی در قزوین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرعلی حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه توانمند سازی خانواده های تحت حمایت را در دو بعد ایجاد فرصت های شغلی پایدارو تامین مسکن نیازمندان با اولویت مناطق روستایی و محروم با جدیت دنبال می کند.

وی ادامه داد: در روستا ظرفیت های بالایی برای تولید و فرآوری محصولات دامی و کشاورزی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امدادکمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: روز پانزدهم مهر ماه با عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است که به همین مناسبت روز گذشته تعدادی از پروژه های روستایی به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی افزود: سهم کمیته امداد استان قزوین از پروژه های بهره برداری شده ۴۰ واحد مسکن مددجویی با ۲۹ میلیارد ریال اعتبار و هشت طرح  اشتغال زایی با دو میلیارد ریال اعتبار تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

حق گویان توضیح داد: طرح های اشتغال افتتاح شده شامل کشت و تولید گیاهان دارویی، سبد بافی، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل، قالیبافی، تولید نان سنتی، دوخت سرویس آشپزخانه و تولید عسل و ژل رویال است.

وی اعلام کرد: این پروژه ها در روستاهای اسطلبر، گرمارود سفلی، کلنجین، عبدل آباد، کمال آباد و تازه آباد بوده است که اغلب تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: هم اکنون کمیته امداد با فراخوان ایده های نو برای اجرای طرح های جدید در روستاها در تلاش است شعار روستاها را طلا کنیم را به اجرا درآورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول