اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرداخت وام قرض‌الحسنه به متقاضیان اشتغال خرد در روستاها

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه به متقاضیان اشتغال خرد در روستاها از ۲۵ مهرماه سال جاری انجام می‌شود.

پرداخت وام قرض‌الحسنه به متقاضیان اشتغال خرد در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، ضمن گرامیداشت این روز با بیان اینکه روز روستا روزی است که فرهنگ غنی، تلاش، کوشش و نقش روستاییان در تمامی ابعاد جامعه را یادآور می‌شود، گفت: روستاها در خط مقدم انجام خدمات عمرانی و توسعه‌ای هستند و در تمامی ابعاد جامعه نقش انکارناپذیری دارند و به همین واسطه هسته و مرکز اصلی توجه ما باید به توسعه روستاها باشد و درنهایت با تحقق این مهم به شهرهای آباد و پویا دست می‌یابیم.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۵۵ دهیاری فعال، ۲۴۶ دهیار اعم از ۲۷ زن و ۲۱۹ مرد با جمعیت زیرپوشش ۱۲۳ هزار نفر در قالب ۴۱ هزار خانوار وجود دارند، گفت: در استان سمنان توجه ویژه‌ای با دستور استاندار سمنان توجه نسبت به روستاها و انجام خدمات مؤثر در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است و امروز ۱۰۰ درصد روستاهای ما از پوشش شبکه‌های خدمات تلفن همراه و ۸۰ درصد از نعمت گاز برخوردار هستند که تلاش داریم تا این میزان را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

فخری با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت استان در روستاها مستقر هستند، بیان کرد: با اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده، سه روستای محمدآباد،‌ جودانه و دهملا در میامی و شاهرود، سه روستای بدون بیکار ما هستند و تلاش داریم تا با فراهم نمودن زیرساخت‌ها، این مهم را به بیشتر روستاهای استان تسری بخشیم و شاهد توسعه هرچه بیشتر اشتغال در بخش روستایی استان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل توسعه زیرساخت‌ها و فراهم بودن بستر زندگی مناسب در روستاها، شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم، خاطرنشان کرد: در بحث طرح هادی در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار، خدمات مطلوبی در حال ارائه است و به همین واسطه صدور پروانه ساخت در مناطق روستایی استان در سال ۹۸، نسبت به سال ۹۷، بالغ بر ۲۷ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: ۳۴ دهیاری تمام‌وقت و ۲۲۱ دهیاری پاره‌وقت با ۲۰۸ نفر نیروی انسانی، در سطح روستاهای استان به خدمت‌رسانی به روستائیان شریف مشغول هستند.

وی گفت: ۳۰۸ روستای دارای دهیاری در استان، دارای شورای اسلامی هستند و ۹۰۸ نفر از منتخبان روستائیان نسبت به امر خدمت‌رسانی مطلوب و پیشبرد امور مشغول هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: معضل حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها، نتیجه توجه نکردن به مباحث و مسائل توسعه روستاها و فراهم آوردن زمینه‌های اولیه زندگی در این مناطق است و قطعاً و یقیناً توسعه روستا و فراهم‌سازی زمینه اشتغال، به از بین رفتن حاشیه‌نشینی و زیباسازی و توسعه شهرها می‌انجامد و در همین راستا از ۲۵ مهرماه سال جاری، پرداخت وام قرض‌الحسنه به متقاضیان اشتغال خرد در روستاها انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول