اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

محب: مذاکرات دولت افغانستان و طالبان بدون میانجی انجام می‌شود

مشاور امنیت ملی افغانستان بار رد گمانه زنی‌ها درباره حضور میانجی در مذاکرات دوحه تاکید کرد این گفت‌وگوها بدون حضور میانجی صورت می‌گیرد.

محب: مذاکرات دولت افغانستان و طالبان بدون میانجی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حمدلله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان درباره حضور میانجی در مذاکرات دولت افغانستان و هیات طالبان تاکید کرد گفت‌وگوهای بین الافغانی بدون میانجی انجام می‌شود.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند که خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در مذاکرات صلح به عنوان میانجی حضور دارد و به تسهیل مذاکرات و اختلاف میان دو هیات کمک خواهد کرد.

محب که در حال حاضر در دوحه حضور دارد در ادامه گفت که موضوعاتی بین افغان‌ها وجود دارد باید بین خود این دو هیات حل و فصل شود.

این در حالی است که روز گذشته خلیلزاد و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در قطر دیدار کردند.

خلیلزاد درباره محتوای این دیدار در رشته توئیتی نوشته بود که در این دیدار به رئیس جمهور افغانستان متذکر شده که افغان‌‌ها نباید فرصت به دست آمده برای صلح در این کشور را از دست بدهند.

این در حالی است که پیش از این «حمدالله محب»، در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که در صورت شکست گفت‌وگوهای صلح، دولت افغانستان آماد‌گی‌ هر سناریویی را دارد و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌است.

محب تاکید کرد که دولت افغانستان نمی‌خواهد اختلافاتی که طالبان با خارجی‌ها دارد را در گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی وارد کند و نباید مبنای گفت‌وگوها توافق نامه‌ دوحه باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته سفیر آمریکا در کابل از آمادگی واشنگتن برای ایفای نقش میانجی در مذاکرات دوحه خبر داده بود.

موضوعی که با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. طالبان در همین راستا اعلام کرد که  برای حل مشکل مذاکرات صلح نیاز به هیچ میانجی نیست.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول