اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ثبت به ازای هر یکصد هزار نفر 20 نفر ابتلا به کرونا زیر 18 سال/ آخرین وضعیت کرونا در شهرهای آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش ابتلا به کرونا در سنین زیر 18 سال خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته به ازای هر یکصد هزار نفر 20 نفر مبتلای زیر 18 سال ثبت شده است و با توجه به تعطیلی مدارس در این مدت باید مسائل فرهنگی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها را عامل اصلی این موضوع دانست.

ثبت به ازای هر یکصد هزار نفر 20 نفر  ابتلا به کرونا زیر 18 سال/ آخرین وضعیت کرونا در شهرهای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان به شدت در حال افزایش است و از نظر تعداد جان‌با‌‌‌‌ختگان در نقطه اوج قرار داریم.
 
وی افزود: شهرهای اهر، بناب و تبریز از نظر تجمعی دارای بیشترین مبتلایان هستند و در طول هفته گذشته نیز شهرهای مراغه، آذرشهر، اهر، عجب‌شیر و تبریز بیشترین موارد ابتلا را ثبت کرده‌اند.
 
صومی با اشاره به میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، گفت: کمترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها در نانوایی‌ها با 78 درصد رعایت است اما مشکل اصلی، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش ابتلا به کرونا در سنین زیر 18 سال خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته به ازای هر یکصد هزار نفر 20 نفر مبتلای زیر 18 سال ثبت شده است و با توجه به تعطیلی مدارس در این مدت، باید مسائل فرهنگی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها را عامل اصلی این موضوع دانست.
 
وی با اشاره به ایجاد برخی محدودیت‌ها در استان، گفت: آذربایجان‌شرقی در هفته گذشته ششمین استان گرفتار از نظر تعداد مبتلایان بود اما در هفته جاری به رتبه هشتم رسید که نشان‌دهنده تأثیرگذاری این محدودیت‌ها بوده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار نظارت جدی دستگاه‌های مسوول بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه شد و متذکر شد: جامعه باید به این باور برسد که با یک مشکل جدی و ناشناخته روبه ‌رو هستیم و باید پیشگیری از انتقال بیماری را جدی بگیریم.
 
وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت اجتماعی غیرضروری در انتقال بیماری موثر است، افزود: وضعیت استان در حال حاضر مساعد نیست و تنها راه بهبود این وضعیت، پیشگیری از انتقال بیماری است.
 
صومی همچنین بر لزوم همکاری همه مراکز درمانی با دانشگاه علوم پزشکی تأکید و تصریح کرد: بیمارستان‌های خصوصی موظف‌اند 20 درصد از ظرفیت بستری خود را به بیماران کرونا اختصاص دهند و دانشگاه علوم پزشکی نیز به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید است.
 
در این جلسه که با حضور فرمانداران استان به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، تعدادی از مسوولان استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص راهکارهای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های اجتماعی پرداختند.
 
همچنین با تصویب اعضای ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، استفاده از ماسک از امروز در استان اجباری شد و با کسانی که این موضوع را رعایت نکنند طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برخورد خواهد شد.
 
تداوم ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس تا پایان مهر، تداوم ممنوعیت برگزاری مراسم در آرامستان‌ها و اتراق در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ممنوعیت برگزاری مراسم در ایام اربعین و انجام اقدامات فرهنگی و هشداردهی عمومی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شهرداری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با تأکید بر ممنوعیت تجمع هیأت‌ها و عزاداران در ایام اربعین، یادآو شد: توزیع نذورات توسط هیأت‌ها به صورت جیره خشک یا غذای گرم در ظروف یک‌بار‌مصرف انجام شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز گفت: عدم استفاده از ماسک از سوی برخی افراد بیشتر ریشه فرهنگی دارد و لازم است که نظارت‌ها بر این موضوع تشدید شود.
 
علی جهانگیری افزود: ساز و کار لازم برای نظارت بر استفاده از ماسک باید توسط دستگاه‌های مسوول تهیه شده و در این راستا از ظرفیت‌هایی مانند بسیج هم استفاده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در مورد افرادی که توان تهیه ماسک ندارند نیز اعتباری از سوی شورای برنامه‌ریزی استان اختصاص یابد تا با تأمین مواد اولیه، امکان تولید ماسک ارزان‌قیمت یا رایگان توسط تشکل‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه فراهم شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول