اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بازخوانی «ممد نبودی ببینی» توسط کویتی‌پور برای یک استاد قرآن+فیلم

غلامعلی کویتی‌‌پور خواننده حماسی کشورمان نوحه معروف «ممد نبودی ببینی» را برای یک استاد قرآن باز‌خوانی کرد.

بازخوانی «ممد نبودی ببینی» توسط کویتی‌پور برای یک استاد قرآن+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس «ممد نبودی ببینی» نوحه‌ای است که شاید برای هر ایرانی یادآور حماسه و غرور باشد. حماسه‌ای که با خون هزاران جوان ایرانی خلق و خرمشهر قهرمان از دشمن متجاوز پس گرفته شد.

اما چه خالی بود جای قهرمان اصلی این حماسه شهید محمد جهان‌آرا در روز آزادی و همرزمان یاد کردند از او در مسجد جامع خرمشهر با نوحه «ممد نبودی ببینی».

امروز ۳۸ سال از حماسه آزاد‌سازی خرمشهر می‌گذرد و هنوز حاج غلامعلی کویتی‌پور یادآور این حماسه است و هرکس او را می‌بیند به یاد آن روزها اولین تقاضایش خواندن «ممد نبودی ببینی» است.

مهدی دغاغله از اساتید قرآن اهل خوزستان است که روز گذشته فیلمی از بازخوانی «ممد نبودی ببینی» توسط کویتی‌پور را برای فارس ارسال کرد و در تماس با وی ماجرای این فیلم را جویا شدیم.

دغاغله از تماس این خواننده حماسی با وی خبر داد و گفت: چند شب پیش در منزل بودم که حاج غلام کویتی‌پور و آقای حسن خانچی از مبتهلان کشور با من به صورت تصویری تماس گرفتند و درباره یکی از آثار گروه «ثقلین» با عنوان «اقرأ بسم ربک یا مرسل» جویا شدند.

 

حاج غلام گفت: هرگاه این تواشیح را می‌شنوم حال عجیبی پیدا می‌کنم و با آن اشک می‌ریزم و از من خواست تا برایش بخوانم. من هم خواندم و در ادامه با هم درباره موضوعات تواشیح، خاطرات دوران دفاع مقدس، دوستان مشترکمان و... صحبت کردیم و در ادامه از حاج غلام خواستم تا نوحه خاطره‌انگیز «ممد نبودی ببینی» را برایم بخواند و حاج غلام هم برایمان خواند.

 

 

به گزارش فارس چندی پیش خبرگزاری فارس در گزارشی به شرح مفصل نوحه «ممد نبودی ببینی» و بازخوانی آن توسط غلامعلی کویتی‌پور پرداخت که این گزارش را می‌توانید از اینجا ببینید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول