به گزارش خبرگزاری فارس از شهر قدس، محسن همیانی رئیس سازمان آتشنشانی شهرداری قدس روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماه سال جاری تعداد۳۸ هزار و ۹۹۲ تماس با مرکز پیام سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس گرفته شده که از این تعداد ۵۱۹ مورد تماس مربوط به آتشسوزی و ۳۱۶ مورد مربوط به حوادث دیگر بوده است.
وی گفت: تعداد ۸۳۵ مورد آتشسوزی و حوادث دیگر توسط آتشنشانان پوشش داده شد همچنین ۹ هزار و ۶۹۲ مورد از تماسهای برقرار شده با مرکز پیام سازمان منجر به ارائه مشاوره و راهنماییهای ایمنی به شهروندان بوده است.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس ادامه داد: متأسفانه بیشترین تماسهای برقرار شده با مرکز پیام سازمان در نیمه اول امسال مربوط به مزاحمتهای تلفنی با ۲۸ هزار و ۴۶۵ مورد تماس بوده است که ۷۳ درصد تماسها را شامل میشود.
همیانی وجود مزاحمتهای تلفنی و تماسهای بیمورد را موجب ایجاد اختلال در روند فعالیت دستگاههای خدماترسان بهویژه سازمانهای امداد و نجات دانست و افزود: سهم بالای مزاحمتهای تلفنی در تماسهای برقرار شده با سازمان آتشنشانی ضرورت فرهنگسازی و آگاهی بخشی در این زمینه به شهروندان را یادآوری میکند.
وی با بیان اینکه با هر تماس بیمورد و ایجاد اختلال در کار آتش نشانان، ممکن است جان انسانی به مخاطره بیفتد، تصریح کرد: از شهروندان فهیم تقاضا داریم در این زمینه همکاری بیشتری با سازمانهای امدادرسان داشته باشند و به ویژه والدین با یادآوری حساسیت فعالیت سازمان آتشنشانی به فرزندان خود، به کاهش آمار مزاحمتهای تلفنی کمک کنند.
انتهای پیام/س