اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تشدید ناآرامی‌ها در قرقیزستان پس از انتخابات پارلمانی + تصاویر

طرفداران و رهبران احزاب سیاسی که در انتخابات پارلمانی قرقیزستان رای لازم را کسب نکرده‌اند از عصر امروز در میدان الا توو در مرکز بیشکک تجمع کرده خواستار ابطال نتایج انتخابات هستند.

تشدید ناآرامی‌ها در قرقیزستان پس از انتخابات پارلمانی + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، طرفداران و رهبران احزاب سیاسی که در انتخابات پارلمانی جمهوری قرقیزستان رای را کسب نکرده‌اند از عصر امروز در میدان "الا توو" در مرکز بیشکک تجمع کرده با صدور بیانیه ای خواستار ابطال نتایج انتخابات شدند.

تعداد معترضان تا ساعت ۸ شب به حدود ۳-۴ هزار نفر رسید. حدود ساعت  ۲۰:۱۰ گروهی از معترضان به سمت ساختمان پارلمان حرکت و برای ورود به ساختمان تلاش کردند. 

گفته می شود نیروهای پلیس برای متفرق کردن شورشیان از گاز اشک آور، نارنجک صوتی و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده و تظاهرات کنندگان به طرف نیروی پلیس سنگ اندازی کردند.

در این درگیری‌ها تعدادی نیز مجروح و به درمانگاه ها منتقل شدند که یکی از آنها نماینده سابق پارلمانی قرقیزستان "جانار آقاییف" بوده است.

وی قبل از این با  سخنان اعتراض آمیز از شرکت کنندگان تجمع می‌خواست تا طرفداران ۱۲ حزب متحد شوند و برگزاری مجدد انتخابات را طلب کنند.

معترضان اعلام کردند تا زمانی که خواسته‌های آنها بر آورده نشود راه های اصلی  شهر بیشکک را  مسدود می‌کنند. 

شایان ذکر است که  قرار است رئیس جمهور قرقیزستان با توجه به اوضاع پس از انتخابات با رؤسای ۱۶ حزب دیدار کند. 

در این اعتراضات طرفداران نمایندگان 11 حزبی که در انتخابات پارلمانی رای لازم نیاوردند شرکت کردند که از احزاب " آتا مکن" ، "بیر بول" ، "بوتون قرقیزستان" ، "زمانداش" ، "رسپوبلیکا" ، "مکنچیل" ، "مکن اینتیماگی" ، "سوسیال دموکرات های قرقیزستان" ، "رفورما" ،"اردو" و "ایمان نورو" می باشند.

در این انتخابات پارلمانی قرقیزستان نمایندگان ۴ حزب سیاسی قرقیزستان از جمله «بیریمدیک» - 24.53 درصد، «مکنیم قرقیزستان» - 23.9 درصد، «قرقیزستان» - 8.74 درصد و «بوتون قرقیزستان» با کسب  7.09 درصد رای به پارلمانی مجلس هفتم کشور راه یافتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول