اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ظرفیت شبکه شاد افزایش می‌یابد/تلاش داریم کار آموزش با کمترین کاستی همراه باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: روز به روز ظرفیت‌های شبکه شاد افزایش پیدا می‌کند.

ظرفیت شبکه شاد افزایش می‌یابد/تلاش داریم کار آموزش با کمترین کاستی همراه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن حاجی‌میرزایی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان اظهار داشت: به دلیل کرونا همه مناسبت‌های جمعی ما دچار مسئله و مشکل شد؛ از جمله برای نظام آموزشی باید تدبیر می‌شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته به دلیل اینکه همه غافلگیر شدند مدارس یکپارچه تعطیل شد و خدمات آموزشی غیرحضوری و به روش‌های مختلف در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفت و خوشبختانه به نحو قابل قبولی سال تحصیلی به پایان رسید.

وی ادامه داد: اما سال جدید را در شرایطی شروع کردیم که هم  ارزشیابی داخلی و هم بین‌المللی اعتقادش بر این است که دوربودن دانش‌آموزان از مدرسه مشکلات بسیار جدی و گسترده‌ای دارد.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: مدرسه جایی نیست که دانش‌آموزان آموزش فقط می‌بیند بلکه تربیت می‌شوند، روابط اجتماعی آنها شکل می‌گیرند و دانش‌آموزان در مدرسه در معرض برنامه‌های تربیتی متعددی قرار می‌گیرند و در تمام دنیا ترحیح این است که  آموزش به صورت حضوری به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت اعلام کرد اگر پروتکل‌های بهداشتی که اعلام  شده اجرا شود برگزاری کلاس‌های حضوری اشکالی ندارد، افزود: همکاران ما مترصد هستند اگر زمانی اعلام شد که مدارس غیرحضوری برگزار شوند این کار را انجام دهند و آموزش‌ها از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود و روز به روز ظرفیت‌های این شبکه افزایش پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شبکه تلویزیونی برای افرادی که دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند طراحی شده و در روز بیش از ۲۰ ساعت برنامه آموزش همه پایه‌های درسی  را ارائه می‌کند و کسانی که دسترسی به شبکه آموزش هم ندارند از طریق تولید و بسته‌های آموزشی خدمات آموزشی را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همه تلاش و تاکید ما این است که کار آموزش امسال با کمترین کاستی همراه باشد و بتواتیم مسؤولیت آموزشی امسال را به درستی به پایان ببریم، سعی می‌کنیم که با کمک مراکز استان شرایط آموزشی در مدارس یک شرایط مناسب باشد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از مجموعه‌هایی است که مورد توجه مقام معظم رهبری‌ست و ایشان با حساسیت ویژه‌ای تحولات آموزش و پرورش را پیگیری و راهنمایی می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری در نشست‌های مختلف و به تازگی در نشست به صورت ویدئوکنفرانس بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است. سند تحول سندی مبنتی بر آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی، تجربیات سال‌های قبل آموزش و پرورش ایران و مبتنی بر بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی است که در این خصوص سند مدونی تدوین شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ترجیح است کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت برگزار شود، ادامه داد: تفاوت در زمان آمد و رفت و کوتاه شدن زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس است.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: ما بر این باور هستیم همچنان که مقام معظم رهبری تاکید کردند سربازان‌ پیشرفت کشور معلمان هستند و تصویری که از آینده کشور می‌خواهیم به دست بیاوریم باید امروز در مدارس و آموزش و پرورش شکل گیرد و هرچه  این تصویر دقیق‌تر و روشن‌تر باشد انقلاب روشن‌تر و بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول