اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رییس‌جمهور افغانستان عازم قطر و کویت شد؛ گمانه‌زنی‌ها درباره دیدار غنی با سران طالبان

رییس جمهور افغانستان صبح امروز (دوشنبه) در سفری رسمی عازم کویت شد. وی قرار است پس از آن به دوحه برود. برخی گزارش‌ها از دیدار غنی با سران طالبان خبر می‌دهند.

رییس‌جمهور افغانستان عازم قطر و کویت شد؛ گمانه‌زنی‌ها درباره دیدار غنی با سران طالبان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان صبح  امروز (دوشنبه) چهاردهم مهرماه در یک سفر رسمی دو روزه عازم قطر شده و  قرار است برای تسلیت به مناسبت درگذشت امیر کویت ابتدا به این کشور سفر کند.

طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری افغانستان، غنی به مناسبت تسلیت برای فوت امیر کویت عازم این کشور شده است و سپس برای یک سفر رسمی دو روزه رهسپار دوحه پایتخت قطر خواهد شد.

غنی در طول این سفر با شیخ تمیم حمد بن‌ آل‌ثانی امیر قطر، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل‌ثانی نخست‌وزیر و شمار دیگری از مقامات آن کشور دیدار خواهد کرد.

محور این دیدارها، گسترش مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، عنوان شده است.

این سفر در حالی انجام می‌شود که مذاکرات بین‌الافغانی از سه هفته پیش تاکنون در دوحه با کندی جریان دارد. تاکنون مشخص نشده که غنی طی این سفر با رهبران طالبان دیدار کند.

رییس جمهور افغانستان را در این سفر امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، محمدشاکر کارگر رییس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، فضل‌محمود فضلی رییس عمومی اداره امور، عباس بصیر سرپرست وزارت تحصیلات عالی، رنگینه حمیدی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، کریمه حامد فاریابی سرپرست وزارت اقتصاد، اجمل رحمانی عضو مجلس نمایند‌گان، عبدالطیف نهضت‌یار نماینده مجلس سنا و سفیران افغانستان در کویت و قطر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول