اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بررسی مستمر سلامت پاکبانان و رانندگان خودروهای حمل‌ونقل عمومی

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: وضعیت سلامت رانندگان اتوبوس‌های برون شهری و درون شهری و همچنین رانندگان تاکسی‌های درون شهری و پاکبانان و باغبانان‌ها روزانه رصد می‌شود.

بررسی مستمر سلامت پاکبانان و رانندگان خودروهای حمل‌ونقل عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به اهمیت ساماندهی دستفروشان، اظهار کرد: با دستگاه‌های استانی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل استقرار دستفروشان محلی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: در این زمینه تعدادی از دستفروشان ساماندهی شده و تعدادی در روز بازارها جمع‌آوری‌شده‌اند، البته پیشنهاد شده دستفروشان نیازمند با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به سمت عرضه ماسک بهداشتی هدایت و ساماندهی شوند.

رحیمی با اشاره به الکترونیکی نمودن خدمات، گفت: به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا باید خدمات قابل‌ارائه به شهروندان، الکترونیکی شده و فعالیت‌هایی که در فضای دیجیتال انجام می‌شود توسعه یابد.

وی اضافه کرد: در این راستا باید خدمات قابل‌ارائه به شهروندان در معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها به‌صورت الکترونیکی شود و وظیفه الکترونیکی کردن خدمات را سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برعهده‌گرفته است که در این زمینه اقدامات خوب و مثمرثمری انجام‌شده است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به فوت‌های ناشی از بیماری کرونا، ابراز کرد: سازمان آرامستان‌ها برای شرایط بحرانی در آمادگی کامل شامل نیازهای سخت‌افزاری، نیازهای تجهیزات حفاظتی و تأمین نیروی انسانی بوده و ظرفیت‌سازی مناسبی در زمینه پذیرش و دفن اموات انجام‌شده است.

رحیمی با تأکید بر اهمیت ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری، گفت: چک‌لیست ارزیابی پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری برای کلیه ساختمان‌ها و همچنین لیست کلیه ساختمان‌های اداری شهرداری تهیه و گزارش آن به‌صورت هفتگی توسط ناظرین تکمیل و به ستاد مدیریت بحران شهرداری ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: وضعیت سلامت رانندگان اتوبوس، تاکسی های درون‌شهری و اتوبوس‌های برون‌شهری توسط ناظرین سازمان‌های مربوطه بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغ‌شده سلامت کارکنان کنترل و ارزیابی می‌شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به سلامت پاکبان‌ها و باغبان‌ها، تأکید کرد: کلیه شرکت‌های خدماتی و فضای سبز موظف به ارزیابی وضعیت سلامت پاکبان‌ها و باغبان‌ها قبل از شروع فعالیت‌های روزانه هستند.

انتهی پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول