اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رشد ۷۴ درصدی ۲۶ قلم کالای اساسی در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت : با رصد ۱۰۰ قلم کالای اساسی به صورت هفتگی در استان، ۲۶ قلم آن از ۲ تا ۷۴ درصد رشد قیمت داشته است.

رشد ۷۴ درصدی ۲۶ قلم کالای اساسی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در پانزدهمین کارگروه استانی تنظیم بازار کردستان که  در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد‌ اظهار کرد: به دلیل نوسان نرخ ارز و گران شدن مواد اولیه واحدهای تولیدی نابسامانی‌هایی در قیمت کالاها و خدمات بوجود آمده که در حال حاضر شاهد تغییر قیمت‌ها به صورت ساعتی و لحظه‌ای هستیم که به نوعی نظارت همکاران ارگان‌های متولی در این نابسامانی گم می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ قلم کالای اساسی را به صورت هفتگی رصد می‌کنیم، افزود: از این مقدار کالا ۲۶ قلم آن از ۲ تا ۷۴ درصد رشد قیمت داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: برخی اقلام به دلیل فاصله زیاد با محل تولید متحمل کرایه حمل و گرانفروشی در برخی اماکن  می‌شود که این امر مزید بر علت است.

دره‌وزمی قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ دولتی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این محصول در بازار با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد.

در ادامه جلسه، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: با وجود اینکه بررسی پنج قلم کالای اساسی مدام مدنظر سازمان است اما نارضایتی مردم  از افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

فرزاد سردارزاده با اشاره به کمبود روغن جامد مصرف خانوار در شهرستان‌های سقز، بانه و مریوان افزود: از طریق کارخانه تولید این محصول در کرمانشاه پیگیر اختلاف سهمیه و رفع این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه قیمت کالا و خدمات در سطح بازار دستخوش تغییرات است، افزود: از بررسی و رصد قیمت ۱۰۰ کالای اساسی در بازار به صورت هفتگی، ۲۶ قلم آن به طور میانگین رشد قیمت داشته، چهار قلم کاهش قیمت و ۷۰ قلم باقی‌مانده تغییر چندانی نداشته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت بازار از لحاظ خرید و فروش و قیمت لاستیک، متعادل است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول