اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آخرین وضعیت کرونا گلستان: 7 شهرستان سفید و 7 شهرستان زرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۴ شهرستان، هفت شهرستان در وضعیت سفید هستند و در هفت شهرستان دیگر وضعیت زرد است.

آخرین وضعیت کرونا گلستان: 7 شهرستان سفید و 7 شهرستان زرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گلستان،‌ عبدالرضا فاضل با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۷ شهرستان استان در وضعیت سفید قرار دارند.

وی تصریح کرد: با مدیریت خوب اعضای ستاد کرونا استان و به خصوص استاندار پرتلاش گلستان و زحمات کادر بهداشت و درمان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم بندرگز، خوشبختانه اوضاع در این شهرستان پس از چندین ماه که قرمز بود زرد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با شاره به اینکه هنوز موج سوم شیوع کرونا که در بسیاری از استان‌ها اتفاق افتاده در استان گلستان شروع نشده است، تاکید کرد: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی می‌توانند جلوی این اتفاق را بگیرند.

فاضل خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۴ شهرستان، هفت شهرستان در وضعیت سفید هستند و در هفت شهرستان دیگر وضعیت زرد است.

وی گفت: براساس آخرین آمار مبتلایان و تعداد بستری‌ها شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، کردکوی، گمیشان، مراوه‌تپه و مینودشت در شرایط سفید قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: ما بقی شهرستان‌ها از جمله گرگان و گنبدکاووس در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

وی تاکید کرد: اکنون تعداد بیماران بستری به کرونا در مراکز درمانی استان نسبت به هفته قبل کاهش یافته اما یک سوم این بیماران در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

فاضل تصریح کرد: هم اکنون، تعداد 195 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 61 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 29 بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

شایان ذکر است تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان از اول اسفند ماه سال گذشته تا به امروز، 20 هزار 724 نفر بوده است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول