اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

جامعه سلامت استان قم برای کمک به نیازمندان بسیج می‌شود

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم از بسیج دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برای کمک به نیازمندان خبرداد و گفت: هزینه‌های سفرهای کربلا و مشهد مقدس و همچنین مبالغ درنظر گرفته شده برای نذری‌های اربعین و پایان ماه صفر جمع‌آوری و برای رفع نیازهای آسیب‌دیدگان از کرونا اختصاص می‌یابد.

جامعه سلامت استان قم برای کمک به نیازمندان بسیج می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، پیشاپیش فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و اظهار کرد: امیدواریم با رفع بیماری کرونا زیارت مضجع شریف و نورانی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نصیب همگان به ویژه محبین اهل‌بیت(ع) شود.

وی با بیان اینکه اکنون همگی در حال سپری کردن آزمونی بزرگ هستیم، اضافه کرد: عداوت، کینه‌توزی، توطئه‌ها و تهدیدهای نظامی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، بی‌تدبیری و سوء مدیریت برخی مسئولان فرصت طلب و دنیازده و از همه مهم‌تر آزمون‌ها و امتحانات الهی همچون کرونا و اتفاقات آخرالزمان، شرایط سختی را برای برخی از هموطنانمان ایجاد کرده که بی‌شک راه برطرف کردن این مشکلات بر اساس دستور اهل‌بیت(ع) تضرع به درگاه ذات احدیت، وحدت و همدلی و ترحم و مهربانی با همدیگر است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه از سخن پیامبر پیامبر گرامی اسلام «لایرحم‌الله من لایرحم‌الناس» یاد کرد و گفت: خداوند رحمت نمی‌کند بر کسی که به مردم ترحم نکند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون فرصت مطلوبی برای  مهربانی است، عنوان کرد: هرچند برخی خود در شرایط سختی هستند و مطالبات زیادی دارند اما شیعیان و پیروان حسین بن علی(ع) در هر زمان با جان، مال، آبرو و همه دارایی خود به یاری دین خدا می‌شتابند و اهل ایثار و فداکاری هستند.

طاهری تصریح کرد: یکی از توفیق‌های ما در سال‌های گذشته زیارت مضجع نورانی ابا عبدالله الحسین(ع) و فیض شرکت در پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه ملکوتی و نورانی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) بوده است اما خدای متعال امسال این توفیق را به گونه‌ای دیگر نصیب نموده و آن دستگیری از نیازمندان و ایتام آل محمد(ص) است.

وی ادامه داد: ما باید دست در دست هم در مرحله سوم رزمایش مواسات و همدلی دانشگاه علوم پزشکی قم با اهدای هزینه سفر کربلا معلی یا مشهد مقدس یا نذورات ایام اربعین و 28 صفر، تقاضاهای برخی بیماران نیازمند و مومنین بی‌بضاعت را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: کمک به افرادی که اجاره منزل‌شان به تعویق افتاده، کمک به خرید دارو برای بیمارانی که قدرت خرید داروی مورد نیاز و حیاتی خود را ندارند، کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت که هزینه آموزش را ندارند‌، کمک به ازدواج جوانان و دانشجویان بی‌بضاعتی که معطل هزینه جهیزیه و لوازم خانه هستند و تامین مواد غذایی و گوشت برای خانواده‌هایی که درمانده شده‌اند از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مورد نظر است.

طاهری برآوردن حاجت نیازمندان را از نعمت‌های الهی دانست و عنوان کرد: امیدواریم خدای متعال ما را از این امتحان و آزمون بزرگ سربلند بیرون آورد و تلاش همه افراد را اسباب نزول رحمت و خیر و برکت در دنیا و آخرت برای همه قرار دهد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قم در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: این قشر همانطور که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داشته نسبت به حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا نیز دغدغه دارد.

انتهای پیام/78023*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول