اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به 29 نوزاد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به غربالگری 4 هزار نوزاد در زنجان گفت: 29 نوزاد هم کمک هزینه کاشت حلزون دریافت کرده‌اند.

پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به 29 نوزاد

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: 10 مرکز شبانه‌روزی توانبخشی زیر نظارت بهزیستی در سطح استان  فعال هستند که نزدیک به  ۸۰۰ مددجو شامل سالمندان، مددجویان کم توان ذهنی و بیماران روانی را نگهداری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق آمار در حال حاضر یک هزار و 100 نفر در مراکز تحت درمان و مراقبت بهزیستی زیر نظر هستند.

وی تصریح کرد: برخلاف شرایط تحریم اقتصادی و خسارات ناشی از بیماری کرونا در زمینه وسایل کمک توانبخشی و توان‌پزشکی از قبیل سمعک، ویلچر، تشک مواج، عینک و ... پشت نوبتی خاصی نداریم و این خدمات به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

محمدی قیداری گفت: 945 نفر از گروه‌های پرخطر زیر پوشش بهزیستی برای تزریق واکسن آنفلوانزا به دانشگاه‌ علوم پزشکی استان زنجان معرفی شده‌‍اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در حوزه توانبخشی در حال حاضر 22 هزار و 523 پرونده معلولیت تشکیل شده که از مزایای قانون جامع حمایت از معلولان بهره‌مند هستند.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 4 هزار نوزاد از غربالگری شنوایی بهره‌مند شدند و 29 مورد نیز کمک هزینه کاشت حلزون دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: در حال حاضر 18 هزار دفترچه بیمه درمانی برای افراد زیر پوشش بهزیستی صادر شده و در 6 ماهه نخست سال جاری پرونده بیش از 600 نفر از افراد دارای معلولیت در کمیسیون پزشکی بهزیستی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در استان زنجان 943 دانش‌آموز دارای معلولیت در حال تحصیل هستند که هزینه‌های ایاب و ذهاب این افراد توسط بهزیستی تامین می‌شود و همچنین 231 نفر نیز دانشجو هستند و از خدمات پرداخت شهریه بهزیستی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تدوین سند ملی سالمندان گفت: بیش از ۱۰درصد از جمعیت استان را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند که  مناسب‌سازی منزل و آموزش زندگی دوره سالمندی برای آنها امری ضروری است تا زمینه‌های مشارکت بیشتر آنها در فعالیت‌های خانوادگی و استقلال فردی فراهم شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول