اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان دومین استان پرمصرف گاز کشور

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: استان اصفهان با حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب مصرف گاز دومین استان مصرف کننده پس از تهران است، سال گذشته مصرف گاز ۱۰ درصد افزایش داشت، با رعایت الگوی مصرف می‌توانیم به صنایع و نیروگاه‌های کمک کنیم.

اصفهان دومین استان پرمصرف گاز کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سید مصطفی علوی شامگاه امشب در آیین بهره‎برداری از پروژه گازرسانی به روستای  مرغ از توابع شهرستان گلپایگان اظهار داشت: پروژه گازرسانی به روستای مرغ با طول سه هزار و ۱۵۰ متر و اعتباری بالغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و در این روستا که آخرین روستای گلپایگان است ۲۹ خانواده از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته پروژه گازرسانی به این روستا کلنگ‌زنی و قرار شد انتهای سال به بهره‌برداری برسد اما به دلیل اینکه انتقال خطوط از استان مرکزی به این روستا انجام می‌‌شد نیاز به گرفتن مجوز داشت که با تلاش مسئولین گلپایگان و استان مرکزی امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

علوی  گفت: با گازرسانی به روستای مرغ ۴۹ روستای شهرستان گلپایگان از نعمت گاز بهره‌مند شدند، همچنین ادارات گاز در سه شهر گلپایگان و گوگد و گلشهر فعال است و به زودی ساختمان اداری شرکت گاز گوگد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه مصرف گاز شهرستانی بالا است، اکنون ۱۶۸ میلیون متر مکعب یعنی روزانه در شهرستان‌ بالغ بر ۴۵۰ هزار متر مربع گاز مصرف می‌شود، گفت: قیمت هر متر مربع گاز حدود ۱۰۰ تومان است، شهرستان گلپایگان پلکانی است یعنی بستگی به نوع اقلیم زندگی دارد که اگر مصرف بیشتر شود قیمت گاز بیشتر حساب می‌شود و اگر مصرف گاز متوسط باشد هر متر مکعب حدود ۱۰۰ تومان است، در شهرستان گلپایگان قیمت هر متر مربع گاز حدود ۱۱۵ تومان است که نشان می‌دهد الگوی مصرف رعایت می‌شود و کمی مازاد مصرف دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع بهای گاز مصرفی به دولت در پرداخت یارانه‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: اگر سفیر مصرف گاز باشیم به درآمدهای ملی کشور و به اقتصاد خانواده در کاهش بهای مصرفی و کاهش آلودگی هوا کمک می‎‌شود.

علوی  با بیان اینکه ۱۰۹ شهر در استان اصفهان اصفهان از نعمت گاز بهره‌مند شدند، بیان کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و تاکنون به یکهزار و ۱۰۰ روستای استان اصفهان گازرسانی انجام شده و حدود ۱۰۰ روستا باقی مانده است، مانند روستای کلوسه در فریدونشهر که به دلیل صعب العبور بودن و سختی تردد گازرسانی نشده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان خاطرنشان کرد: نیت دولت توسعه خدمت است، روستاها مولد تولید محصولات کشاورزی است و گازرسانی هدیه به خانواده‌های روستایی است تا  مورد استفاده مردم به عنوان زندگی کردن قرار گیرد و با نگاه گردشگری بی‌فایده است چون تفریح و گردش نهایت 50 روز سال است.

وی از افتتاح بیش از ۵۰ میلیارد تومان پروژه در شرق استان اصفهان به صورت ویدوکنفرانس با حضور وزیر خبر داد و گفت: شرق استان اصفهان به صورت سی ان جی گازرسانی شده است چون توسعه گازرسانی این روستاها امکان پذیر نیست و در صورت تأمین منابع مالی با خط لوله گازرسانی انجام می‌شود.

علوی تأکید کرد: گاز هرگز قطع نخواهد شد مگر قطعی به دلیل شرایط اضطراری اتفاق افتد، سال گذشته با حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک و بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک صنعتی و  خانگی و تجاری در سطح استان داریم که یک مورد قطعی گاز نداشتیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب مصرف گاز دومین استان مصرف کننده پس از تهران است، سال گذشته مصرف گاز ۱۰ درصد افزایش داشت، با رعایت الگوی مصرف می‌توانیم به صنایع و نیروگاه‌های کمک کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول