اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مطالبات ورزشی طبسی‌ها از مدیرکل | از یک سالن ورزشی برای ۱۲ هزار نفر تا سرانه ورزشی ۲۰ سانتی‌متری «دیهوک»

بخشداران و مسؤولین ورزش و جوانان بخش‌های مختلف شهرستان طبس در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی به تشریح کمبودها و مطالبات بخش ورزشی پرداختند.

مطالبات ورزشی طبسی‌ها از مدیرکل | از یک سالن ورزشی برای ۱۲ هزار نفر تا سرانه ورزشی ۲۰ سانتی‌متری «دیهوک»

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، دومین جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان طبس در سال جاری با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، فرماندار، رئیس شورای شهر، بخشداران، رئیس اداره ورزش و جوانان و سایر مسئولان این شهرستان برگزار شد.

یک سالن ورزشی برای ۱۲ هزار نفر

محمدعلی شیردل بخشدار دستگردان طبس با اشاره به فاصله ۱۰۵ کیلومتری عشق‌آباد تا مرکز شهرستان، جمعیت ۱۲ هزار نفری و ۱۰۰ روستای مسکونی این بخش اظهار داشت: تنها سالن ورزشی حجاب در مرکز بخش فعال است و زمین چمن‌مصنوعی فوتبال روستای ده‌محمد با ۳۷ روستای پرجمعیت اقماری فنس‌کشی نشده است.

وی از فضای غیر استاندارد محل استقرار نمایندگی ورزش و جوانان بخش دستگردان انتقاد کرد و گفت: برای سرکشی و پیگیری امور ورزشی حوزه‌ فعالیت این نمایندگی وسیله نقلیه‌ مناسبی وجود ندارد.

۱۷ روستای بخش مرکزی «طبس» محروم از امکانات ورزشی

بخشدار مرکزی طبس نیز از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت ساکن و فاصله ۱۳۰ کیلومتری تا مرکز این بخش خبر داد و افزود: از ۲۷ روستای معرفی شده برای تجهیز خانه‌های ورزش روستایی فقط ۱۰ مورد اقدام شده است و مابقی از امکانات ورزشی محروم هستند.

معصومه توکلی با اشاره به آماده شدن زیرساخت سه زمین چمن مصنوعی فوتبال و اعلام آمادگی پنج روستای دیگر برای احداث زمین چمن مصنوعی خاطر نشان کرد: امید است سه زمین چمن‌مصنوعی فوتبال تا هفته تربیت‌بدنی به بهره برداری برسد.

  بخشدار دستگردان طبس با اشاره به فاصله ۱۰۵ کیلومتری عشق‌آباد تا مرکز شهرستان، جمعیت ۱۲ هزار نفری و ۱۰۰ روستای مسکونی این بخش اظهار داشت: تنها سالن ورزشی حجاب در مرکز بخش فعال است.

وی خواستار تکمیل سالن‌های ورزشی روستاهای جوخواه و مرکز دهستان منظریه شد و تأکید کرد: با توجه به وجود روستاهای پرجمعیت و فعالیت متعدد رشته‌های ورزشی در این بخش، احداث سالن‌های ورزشی سرپوشیده در مراکز دهستان‌ها ضرورت دارد.

سرانه ورزشی ۲۰ سانتی‌متری بخش دیهوک!

مهدی شجاع بخشدار دیهوک با اشاره به جمعیت قریب بر ۱۱ هزار نفر و سرانه ورزشی ۲۰ سانتیمتر ورزشی این بخش گفت: از ۴۰ روستای پرجمعیت این بخش تعداد ۱۶ روستا برای تجهیز خانه ورزش روستایی معرفی شده‌اند که تاکنون فقط پنج روستا از امکانات خانه ورزشی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهدای یک قطعه زمین توسط اهالی هزار و ۵۰۰ نفری روستای اسفندیار به آموزش و پرورش جهت احداث مجموعه ورزشی در سال ۸۸ خواهان ساماندهی و تغییر کاربری آن شد و تأکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان با همکاری فرمانداری و آموزش و پرورش این زمین را تحویل بگیرد و نسبت به احداث سالن ورزشی اقدام نماید.

چهار پروژه ورزشی طبس در دست احداث

رئیس اداره ورزش و جوانان طبس با بیان اینکه چهار پروژه ورزشی در حال احداث در این شهرستان است، گفت: احداث سه باب سالن ورزشی نیز از مصوبات سفر استاندار در مراکز بخش‌های سه‌گانه طبس می‌باشد.

حسین قدیمی با اشاره به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و زیرساخت احداث چهار زمین چمن مصنوعی فوتبال در شهرستان طبس خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت و پراکندگی مناطق روستایی احداث ۱۰ زمین چمن مصنوعی فوتبال از ضروریت‌های بخش‌های تابعه این شهرستان است.

احداث سالن تخصصی کشتی طبس

وی از احداث سالن تخصصی کشتی طبس با همکاری شرکت زغال سنگ خبر داد و افزود: با افتتاح این سالن در سال ۱۴۰۰ زمینه برگزاری اردوهای تیم ملی و توسعه این رشته ورزشی فراهم می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان طبس با اشاره به تعطیلی استخر سرپوشیده فجر این شهرستان به دلیل تعمیرات و نقص تجهیزات از ۳۱ مرداد سال ۹۸ گفت: تکمیل این مکان ورزشی در کارگروه کمیسیون ماده ۲۷ مصوب شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار به زودی شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

عدم تخصیص اعتبار برای ساخت خانه جوان «طبس»

قدیمی با گلایه از عدم تخصیص اعتبار برای ساخت خانه جوان شهرستان طبس یادآور شد: احداث دهکده ورزش ساحلی، نصب دیواره صخره‌نوردی در سالن ورزشی کوثر، حق امتیاز قطب هندبال شرق کشور و تکمیل سالن‌های ورزشی جوخواه و دهستان منظریه از مطالبات قابل پیگیری می‌باشد.

از ۴۰ روستای پرجمعیت این بخش تعداد ۱۶ روستا برای تجهیز خانه ورزش روستایی معرفی شده‌اند که تاکنون فقط پنج روستا از امکانات خانه ورزشی برخوردار هستند.  

وی خواستار خرید و واگذاری خودروی عمومی ویژه اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات قهرمانی کشور شد و افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس نیز نیازمند وسیله نقلیه سواری مناسب برای پیگیری و سرکشی از حوزه‌های ورزشی می‌باشد.

تخصیص اعتبار برای تکمیل سالن‌ ورزشی جوخواه

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در دومین جلسه شورای ورزشی شهرستان طبس در سال جاری اظهار داشت: برای تکمیل سالن‌ ورزشی جوخواه اعتبارات لازم تخصیص یافته است و چهار چمن مصنوعی فوتبال خریداری و به زودی مراحل نصب آن‌ها آغاز می‌شود.

حسن عزیزی افزود: در چارچوب ضوابط و قوانین تأمین خودرویی ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های خراسان‌جنوبی تا پایان سال سه خودروی سواری و یک ون خریداری و در اختیار حوزه ورزش و جوانان طبس قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، در پایان دومین جلسه شورای ورزشی شهرستان طبس از مدال آوران و مسئولین برتر کمیته‌های هیات انجمنهای ورزشی شهرستان طبس سال ۹۸ رشته‌های اسپوکس، بازی‌های رایانه‌ای، دارت، راگبی، فلوربال با لوح سپاس و هدایای ارزنده‌ای تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول