اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رهبر حزب راست‌گرای ایتالیا دادگاهی شد

رهبر حزب راست‌گرای افراطی ایتالیا و معاون سابق نخست‌وزیر این کشور به اتهام صدور دستور بازداشت غیرقانونی پناهجویان دادگاهی شد.

رهبر حزب راست‌گرای ایتالیا دادگاهی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس «متیو سالوینی» رهبر حزب راست‌گرای «لیگ» و معاون پیشین نخست‌وزیر ایتالیا به اتهام بازداشت غیرقانونی پناهجویان روز شنبه در دادگاه حاضر شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «تی‌آرتی»، دادستانی شهر «کاتانیا» سالوینی را به‌خاطر جلوگیری از ورود ۱۳۱ پناهجو به ایتالیا تحت سیاست‌های ضد مهاجرتی وی در زمان تصدی وزارت کشور، به سوءاستفاده از قدرت متهم کرده است.

در صورتی که اتهامات سالوینی در دادگاه مورد تأیید قرار گیرند، ممکن است به دو سال حبس و محرومیت از تصدی مشاغل دولتی به مدت ۶ سال محکوم شود. صدور این حکم می تواند مانع از شرکت او در انتخابات سال ۲۰۲۳ ایتالیا شود.

سالوینی پس از اتمام اولین جلسه استماع دادگاه گفت، قصد دارند او را به‌خاطر دفاع از ایتالیا و مردم ایتالیا گناهکار اعلام کنند.

وی از روز پنجشنبه وارد شهر کاتانیا شده و کارزارهایی را در مخالفت با پذیرش پناهجویان به راه انداخته است. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نیروی پلیس در این شهر مستقر شده‌اند تا از درگیری احتمالی حامیان سالوینی و چپگرایان جلوگیری کنند.

سالوینی که در حال حاضر در سنای ایتالیا نیز عضویت دارد، سال گذشته و با رأی سناتورها مصونیت قضایی پارلمانی خود را از دست داد.

این سیاستمدار ایتالیایی سال گذشته به دنبال خروج حزبش از دولت ائتلافی، انحلال آن و برگزاری انتخاباتی زودهنگام بود که پیش‌بینی می‌شد بتواند در آن با کسب اکثریت آرا نخست‌وزیر شود. اما «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا توانست با ایجاد ائتلافی جدید، از فروپاشی دولت و قدرت گرفتن راست‌گرایان افراطی جلوگیری کند.

او پیش‌تر وعده داده بود: «اگر من نخست‌وزیر بشوم، ایتالیا اورشلیم (قدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهم شناخت».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول