اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش باران فردا شب در پایتخت/برف در ارتفاعات برخی استان ها

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا 13 مهر، رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی با تندباد لحظه ای و کاهش متوسط 6 تا 10 درجه دما با احتمال بارش برف در مناطقی نظیر اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و قلل سبلان و رشته‌کوه البرز مرکزی پیش بینی می شود.

بارش باران فردا شب در پایتخت/برف در ارتفاعات برخی استان ها

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز یک یکشنبه ۱۳ مهر با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب کشور، بارش در سواحل خزر و شمال غرب تقویت می‌شود و دامنه بارش‌ها به ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور نیز کشیده خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر یکشنبه 13 مهر، رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای همچنین کاهش دما به طور متوسط 6 تا 10 درجه با احتمال بارش برف در نیمه شرقی و شمالی آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان و خصوصا قلل سبلان و رشته‌کوه البرز مرکزی پیش بینی می شود.

وی افزود: این شرایط جوی روز دوشنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و روز سه شنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران پیش بینی می شود.

نقشینه اضافه کرد: در این راستا بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده های کوهستانی پیش بینی و توصیه می شود خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بازگشایی آبروها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و مجهز شدن به تجهیزات زمستانی در قلل سبلان و رشته کوه البرز مرکزی و تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای و دامی، در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز دوشنبه ۱۴ مهر بارش ها در شمال غرب، سواحل خزر و دامنه‌های البرز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه در شمال غرب به سواحل خزر بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: سامانه بارشی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به تدریج از شمال‌شرق خارج خواهد شد.

نقشینه افزود: از فردا تا پایان هفته کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات همراه با افزایش باد و در بعد از ظهر ابری و اواخر وقت بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۷ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول