اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

وقتی دانشجویان بسیجی برای حل مشکل مردم غیزانیه غرق در گِل می‌شوند!

اقدامات دانشجویان بسیجی و جهادی برای حل مشکل مردم غیزانیه تنها به مطالبه‌گری از مسئولان ختم نشده و این روزها می‌بینیم دانشجویان برای رفع مشکل هرکاری می‌کنند و گاهی حتی در گِل‌ولای فرو می‌روند.

وقتی دانشجویان بسیجی برای حل مشکل مردم غیزانیه غرق در گِل می‌شوند!

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بعد از اتفاقاتی که در غیزانیه خوزستان در رابطه با مشکل آب شرب مردم رخ داد و بعد از مطالباتی که مردم این منطقه برای رفع مشکلات خود داشتند؛ بسیاری از دانشجویان بسیجی در کنار سایر گروه‌های جهادی برای حل مشکل به این منطقه سفر کردند و مدت‌هاست پیگیر حل مشکل هستند. 

اگرچه با گذشت روزها از ماجرای غیزانیه هنوز مشکل مردم این منطقه به صورت کامل حل نشده ولی اقدامات مسئولان و نیروهای جهادی و دانشجویان برای حل مشکل باعث دلگرمی مردم شده‌ است.

از سویی اقدامات دانشجویان جهادی در غیزانیه هم تنها به مطالبه از مسئولان ختم نشده و دانشجویان برای این که مشکل زودتر برطرف شود هر کاری از دستشان برمی‌آید، انجام می‌دهند.

 

برهمین اساس دانشجویان بسیجی دانشگاه شهید چمران در روزها و هفته‌های گذشته با انجام اقدامات مختلف تلاش کردند تا مردم غیزانیه هرچه سریعتر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

دانشجویان جهادی که این روزها بدون هیچ چشم‌داشتی برای حل مشکل مردم غیزانیه تلاش می‌کنند هر کاری از دستشان بر بیاد انجام می‌دهند و گاهی اوقات مجبورند برای انجام برخی کارها در گِل و لای فرو بروند، اقدامات دانشجویان در روزهای اخیر نشان داده که آنها از هیچ اقدامی برای حل مشکلات مردم دریغ نمی‌کنند. 

 

رضا نظری مسئول قراگاه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز درباره فعالیت‌های جهادی این گروه در غیزانیه به خبرنگار فارس گفت: طبق شناسایی هایی که از هفته‌ها قبل از منطقه انجام شده بود، مشکلات مختلف این منطقه بصورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه‌ آن چهار پروژه‌ای بود که در این اردو انجام گرفت.

* «پروژه شهید دقایقی»

پروژه اول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران، ساخت آب انبار برای روستای سیدرمضان بخش غیزانیه است.

 

نظری درباره این پروژه گفت: طبق شناسایی های انجام شده، این روستا در طول روز تنها یک یا دو ساعت دارای آب هستند که آن نیز آب غیر شرب است و برای مصرف آب شرب هم باید آب تصفیه خریداری و در تانکر ذخیره کنند.

 

وی ادامه داد: این آب انبار که به عمق ۸متر است، جهت ذخیره آب برای مصارف خانگی اهل روستا ساخته‌ شده است.

* «پروژه شهید مدافع حرم رحیمی‌منش»

پروژه دوم این گروه جهادی، تکمیل ساخت دیوار مدرسه است. این مدرسه نیمه کاره هم مشکل حوضچه ذخیره آب دارد و هم دیوار آن نیمه کار مانده است که در این پروژه اقدام به تکمیل آن شده است.

 

* «پروژه شهید محمد‌خانی»

پروژه سوم، تعمیر و جوشکاری مخزن آب مسجد صاحب الزمان روستای غیزانیه بزرگ بود که توسط نیروهای جهادی انجام شد.

* تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و فرهنگی

پروژه چهارم توسط واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران صورت گرفت.

 

مسئول قراگاه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران اهواز در این رابطه هم گفت: این پروژه در دو مرحله انجام شد که مرحله اول، تهیه بسته های بهداشتی- فرهنگی شامل الکل، ماسک، چفیه، پیکسل و... و در مرحله دوم تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق برای خانواده‌های نیازمند بود.

 

وی تاکید کرد: در این دوره برنامه‌های فرهنگی هم جهت استفاده خود نیروهای جهادی از جمله پخش مستند، خاطره گویی راویان جنگ، مداحی و سینه‌زنی، سخنرانی و... برگزار شد.

 

نظری اظهار داشت: در هرکدام از دو پروژه‌ی اول، حدود ۱۴نفر از نیروهای جهادی مشغول فعالیت هستند.

 

* نهادهای دولتی حمایتی از گروه های جهادی حاضر در غیزانیه ندارند

وی در ادامه با انتقاد از عدم حمایت دولت از گروه‌های جهادی گفت: متاسفانه نهادهای دولتی حمایتی از گروه های جهادی حاضر در غیزانیه ندارند.

نظری گفت: علاوه بر آن با طولانی شدن زمان حل مشکل آب و کمبود اعتبارات مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که امیدواریم این مسائل زودتر حل شود تا مشکلی برای مردم و انجام پروژه ها ایجاد نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول