اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رشد ۱۵ درصدی استفاده از مجازات جایگزین در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس در 6 ماه نخست امسال به تعداد چهار هزار و 674 فقره مجازات جایگزین استفاده شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 98 به میزان 15 درصد رشد داشته است، همچنین در شش ماه نخست 99 تعداد 213 نفر از پابند الکترونیک استفاده کرده است و نیز در همین مدت در سال 99 تعداد 63 نفر مشمول عفو و از زندان آزاد شده‌اند.

رشد ۱۵ درصدی استفاده از مجازات جایگزین در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی اکبر گروسی در سومین جلسه شورای معاونین دادگستری با ارائه آماری از کاهش مجازات و مجازات جایگزین حبس در استان اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال به تعداد 9هزار و 831 فقره تاسیسات ارفاقی برای محکومین در محاکم قضایی استان مورد استفاده قرار گرفته است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از رشد 27 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس در 6 ماه نخست امسال به تعداد ۴هزار و 674 فقره مجازات جایگزین استفاده شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 98 به میزان 15 درصد رشد داشته است، همچنین در شش ماه نخست 99 تعداد 213 نفر از پابند الکترونیک استفاده کرده است و نیز در همین مدت در سال 99 تعداد 63 نفر مشمول عفو و از زندان آزاد شده‌اند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه است و باید تمام نکاتی که از سوی معظم له ابلاغ شده است را دقیقاً بررسی و برای عملیاتی کردن آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

گروسی بیان کرد: آن ‌چیزی که اهمیت بالایی دارد کاستن از وقت رسیدگی‌ها و همچنین کاستن از پرونده های موجود است و باید نهایت تلاش را به کار برد تا بتوانیم آمار پرونده‌های مختومه را نسبت به آمار پرونده‌های موجود کاهش دهیم.

این مقام مسوول تاکید کرد: گرچه کار دستگاه قضایی زیاد است ولی ما باید تاسی بگیریم از جهادگران و ایثارگران و مثل همیشه با کار جهادی و انقلابی و با اتخاد و همدلی کارها را پیش ببریم.

وی اضافه کرد: تکمیل فرآیند دادرسی الکترونیک در استان کمک فراوانی بر کاهش اوقات رسیدگی و کاهش هزینه‌ها است و نیز با توجه به وجود شرایط کرونایی در کشور دادرسی الکترونیک مانع شیوع ویروس کووید 19 هست که دادگستری استان همت خود را گذاشته تا بتواند در کل استان این فرایند را تکمیل و عملی کند.

گروسی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت بسیار بالای شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها اشاره کرد و از مردم هم خواست تا مشکلات حقوقی و قضایی خود را ابتدا در شوراهای حل اختلاف مطرح کنند چرا که صلح و سازش در پرونده‌ها عداوت و کدورتی را که بین اصحاب پرونده ایجاد شده را هم از بین می‌برد و اقرب به رضایت الهی هم هست.

خاطرنشان می‌شود جلسه شورای معاونین با بیان نکته نظرات مسوولین قضایی استان به کار خود ادامه داد و حاضرین هر کدام در باب موضوعات و دستورات جلسه به بیان دیگاه خود و ارائه نظر پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول