اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سهمیه آرد نانوایی‌های غیرمجاز فردیس قطع می‌شود

معاون فرماندار فردیس با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت نانوایی های شهرستان، گفت:بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان شهرستان، اشعابات آب، برق و گاز و سهمیه آرد نانوایی های غیرمجاز قطع می شود.

سهمیه آرد  نانوایی‌های غیرمجاز فردیس قطع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، بهزاد پرویزی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار فردیس، صبح امروز در نشست کارگروه آرد و نان فردیس،  با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و کارشناسانه بر نانوایی‌ها، اظهار کرد: بررسی نحوه تخصیص سهمیه آرد متناسب با نیاز منطقه و نحوه کارکرد نانوایی ها و اجرای دقیق دستورالعملهای شورای آرد و نان استانی در شهرستان در دستور کار اتحادیه خبازان قرار گیرد.

بهزاد پرویزی با بیان اینکه افزایش هزینه تامین مواد اولیه نباید از کیفیت نان مصرفی بکاهد، نسبت به اعمال بازدیدهای مستمر و مشترک با همراهی متولیان بازرسی اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: باید سیاست های تشویقی جهت افزایش انگیزه در خبازان برای ارائه نان با کیفیت به خانوارها، جایگزین سیاست تنبیه و توبیخ شود و  موانع  بررسی و برطرف شود. 

معاون فرماندار فردیس در نظر گرفتن تسهیلات و اعتبارات صندوق کارآفرینی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف،  تامین ملزومات بهداشتی نانوایان توسط اداره بهداشت و درمان شهرستان، افزایش سهمیه آرد از محل قطع سهمیه آرد واحدهای غیر مجاز و تقدیر از خبازان را از جمله سیاست های مشوق برای این صنف برشمرد و  از متولیان امر اهتمام ویژه در این موارد را خواستار شد.

در ادامه موضوع افزایش کرایه حمل با توجه به افزایش هزینه قطعات یدکی خودرو و نارضایتی رانندگان از پرداختی ها مطرح و بررسی شد.

پرویزی  با اشاره به عملکرد موفق شرکت حمل آرد شهرستان و جهت جلوگیری از فساد مالی ناشی از کم بودن درآمد حاصل از حمل آرد و در راستای افزایش تعهد میان رانندگان شرکت نسبت به شهرستان و ممانعت از جذب آنان به مناطق مجاور، افزایش هزینه حمل آرد یارانه ای را پیشنهاد کرد. 

در ادامه  افتخاری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردیس با بیان اینکه  فعالیت نانوایی‌های غیرمجاز منجر به حساسیت دستگاه‌های نظارتی شده است، گفت: نانوایی های غیرمجاز با وجود دستور مستقیم دادستان و علی رغم چندین مرتبه اعمال پلمپ توسط اماکن، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

 گفتنی است در این نشست هزینه حمل آرد یارانه ای به مبلغ ۱۹۵۰ و آرد آزاد پز به مبلغ ۲۳۵۰ تومان  مصوب شد.همچنین مقرر شد به منظور جلوگیری از فعالیت نانوایی های غیرمجاز،  انشعابات  گاز، آب و برق این واحدها قطع و سهمیه آرد آنها نیز قطع می شود. 

در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان فردیس  درخواست های متقاضیان مبنی بر تغییرات در نوع پخت،  توجه به افزایش هزینه های مواد اولیه از جمله روغن خوراکی، خمیرمایه ، تخم مرغ،  حق بیمه و دستمزد کارگری، افزایش سهم آرد و عدم تخصیص آرد به واحدهای فاقد جواز، افزایش هزینه حمل آرد و مواردی از این قبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول