اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حمیدتی: برای حذف از لیست تروریسم باید با اسرائیل رابطه برقرار کنیم

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد، سودان بخواهد یا نخواهد برای حذف شدن از لیست تروریسم باید با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کند.

حمیدتی: برای حذف از لیست تروریسم باید با اسرائیل رابطه برقرار کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای حاکمیتی  سودان در گفت‌وگویی از تمایل کشورش برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی گفت.

حمیدتی در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی سودان مدعی شد: اسرائیل پیشرفته است و ما می‌خواهیم ببینیم که منافع ما در کجاست؛ همه جهان با اسرائیل کار می‌کنند و کشورهای بزرگ نیز در زمینه تکنولوژی و کشاورزی با اسرائیل کار می‌کنند.

وی افزود: صراحتا باید بگویم که به اسرائیل نیاز داریم و از هیچ کسی نمی‌ترسیم؛ خواستار روابط با اسرائیل و نه عادی‌سازی هستیم، در این مسیر حرکت می‌کنیم.
حمیدتی در ادامه گفت: بخواهیم یا نخواهیم خط خوردن نام سودان از کشورهای حامی تروریسم به (روابط با) اسرائیل مرتبط است، این موضوعی است که برای ما روشن شده و امیدواریم در این روابط مسأله‌ای پیش نیاید.

وی دوباره تأکید کرد که از عادی‌سازی روابط سخن نمی‌گوید بلکه منظور وی داشتن روابط است که به نفع همه است، سودان از محاصره خسته شده و باید از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج شود.

حمیدتی خواستار انجام یک نظرسنجی میان مردم سودان در رابطه با برقراری روابط با رژیم اسرائیل شد و گفت: ملت سودان پس از نظرسنجی عمومی تصمیم می‌گیرد، این دموکراسی است، کسانی که ایجاد روابط با اسرائیل را رد می‌کنند چه کسی این اختیار را به آنها داده است؟

حمیدتی جمعه (دیروز) اعلام کرد، «دونالد بوث» نماینده ویژه آمریکا در سودان به وی وعده‌هایی درباره حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم داده است.

دولت آمریکا در اکتبر ۲۰۱۷ تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت تجاری اعمال شده بر سودان از ۱۹۹۷ را لغو کرد اما نام سودان از لیست تروریسم را به دلیل میزبانی از «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده در سال ۱۹۹۳ حذف نکرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول