اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه‌گذاری محور نشست مقامات ازبکستان و بانک توسعه و بازسازی اروپا

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و کفیل رئیس بانک توسعه و بازسازی اروپا در نشستی ویدئویی موضوع گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را بررسی کردند.

سرمایه‌گذاری محور نشست مقامات ازبکستان و بانک توسعه و بازسازی اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «یورگن ریگترینک» کفیل رئیس بانک توسعه و بازسازی اروپا در نشستی ویدئویی موضوع گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را بررسی کردند.

«ریگترینک» اصلاحات در دست انجام «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور در زمینه اقتصادی را مهم خواند و بر عزم بانک توسعه و بازسازی اروپارا برای تداوم حمایت مالی، سرمایه گذاری و مشاوره ای از اصلاحات اقتصادی در این جمهوری تاکید کرد.

کفیل رئیس بانک توسعه و بازسازی اروپا همچنین اعلام کرد شورای مدیران بانک برای تامین مالی کارخانجات انرژی ازبکستان در زمان پاییز - زمستان به شرکت سهامی «ایستگاه های برق حرارتی» معادل 88 میلیون و 600 هزار یورو اختصاص داده است.   

همچنین اعلام شد که بانک توسعه و بازسازی اروپا از سرمایه گذاری های مستقیم شرکت  «Масдар» امارات متحده عربی برای طرح ساخت ایستگاه فوتوالکتریک به ظرفیت 100 مگاوات در ناحیه «کرمنا» استان «نوایی» از طریق اختصاص 60 میلیون دلار توسط شرکت اماراتی حمایت می کند.

«یورگن ریگترینک» همچنین بر آمادگی بانک توسعه و بازسازی اروپا برای توسعه برنامه حمایت مالی از صنایع کوچک و متوسط که موجب افزایش رفاه مردم کشور می شود، تاکید کرد.

در پایان این نشست طرفین گام های بعدی را برای گسترش بیش از پیش همکاری های دوجانبه در چارچوب ابعاد در نظر گرفته تعیین کردند.  

بانک توسعه و بازسازی اروپا با هدف حمایت از بازار و دموکراسی در سال 1991 میلادی ایجاد شده است.

65  کشور جهان، اتحادیه اروپا و بانک سرمایه گذاری اروپا سهام‌داران این بانک هستند.

ازبکستان در سال 1992 میلادی به بانک توسعه و بازسازی اروپا پیوست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول